Beste kenners,
ik heb op 5 juli 2021 een appartement verkocht. Daarbij is ook een energieovernamedocument getekend door de makelaar en mijzelf, dd 5/7/2021. Dit is dan bezorgd aan de nieuwe kopers (die het gaan verhuren), en ikzelf heb het bezorgd aan mijn energieleverancier om de overname te regelen.
Mijn energieleverancier heeft het contract dan pas op 30/7/2021 stopgezet, en dit 'omdat de overnemer nog niet het nodige heeft gedaan'. Die procedure, waarbij de vertrekkende energieleverancier zelf het contract moet stopzetten (omdat de overnemer niet het nodige heeft gedaan) duurt blijkbaar een maand, waardoor mijn energieleverancier claimt dat het contract pas op 27/8/2021 is beëindigd. In mijn eindafrekening is nu inderdaad gerekend tot 27/8/2021, en dit is mij dus aangerekend.
Mijn vraag is, of dit zomaar kan? Is de datum van het overnamedocument niet bindend? Ik heb dit uiteraard ook op 5/7/2021 bezorgd, en bevestiging van goede ontvangst gekregen. Het kan toch niet dat er mij extra wordt aangerekend omdat de overnemer (of mijn energieleverancier?) 'niet het nodige doet', oftewel hun werk niet correct doet?
Wat kan ik doen?
Alvast dank!