Wat kan ik min of meer verwachten?

Wollie
Topic Starter

#31 , 04 jun 2009 11:16

Hier ben ik met een nieuwe vraag.

De baby is ondertussen erkent.
Na de erkenning heeft mijn advocaat niks meer vernomen van zijn kant.
Nu is mijn ex ondertussen een plezierreisje gaan doen van 3 weken, pas op dat is hem gegund he, maar nu is hij dus terug en wil hij ineens de zaak in kortgeding laten voorkomen?
Kan dat zomaar?
Dit is toch niet een zaak met hoge dringendheid?

Toen hij in het buitenland zat beweerde hij dat hij daar voorgoed zou blijven, dat hij zich erbij neerlegt geen kind te hebben etc...
Ineens bedenkt hij zich en nu moet alles rap rap.
Ik heb nog geen verzoekschrift ontvangen, geen idee of dit snel komt of niet...
Hij zei me vorige week woensdag dat het op deze manier voorkomt...zou ik niet al iets moeten ontvangen hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 05 jun 2009 18:17

Normaal moet u van hem - of uw advocaat van hem of zijn advocaat bericht hebben ontvangen - ofwel start hij een kortgeding bij hoogdringendheid ZONDER de tegenpartij wat gezien zaak absurd is.
U kan altijd nagaan of laten nagaan door uw advocaat of er bij de griffie iets geweten is.

Wollie
Topic Starter

#33 , 05 jun 2009 20:08

Mijn advocaat is nog van niks op de hoogte gesteld en zei me dat ik normaal via een deurwaarder een verzoekschrift zal krijgen.
En als zijn advocaat een beleefd man is dat hij mijn advocaat hier ook over inlicht.
Tot op heden nog niks ontvangen :roll:
Kan hij dit zomaar via kortgeding?
Mijn advocaat twijfelt omdat wij nooit getrouwd zijn geweest.

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#34 , 23 jul 2009 03:57

Dit is toch niet een zaak met hoge dringendheid?
Dat argument kan je verdedigen voor de rechtbank.

stel: Het kind is bij vader die weigert de baby aan de moeder te geven (er is onenigheid over de verblijfsregeling van de baby)

is 3 maanden* wachten dan aanvaardbaar voor U?
Als het antwoord nee is kan je best een andere advocaat nemen omdat deze ronduit geen vakkennis heeft

Zorg dat je met de vader overeenkomt: Dit zal voor de baby veel meer waard zijn dan alles via de rechtbank te laten verlopen

RR

*2 maanden voor de zitting plaatsvind
*1 maand bedenktijd voor de rechter

kolleke

#35 , 25 jul 2009 06:48

maar je moet nog steeds onder ogen zien dat een kind bij zijn moeder hoort als deze geen strafbare feiten gepleegd heeft/pleegt of het kind niet verwaarloost.
Ik snap uw man zijnde maar een vader is geen moeder.
Late reactie misschien, maar van zo'n uitspraken word ik ziek!
Elk! kind heeft het recht op een moeder én een vader, en als het kan dan nog liefst evenveel.
Dit kind heeft er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden, dat hebben jullie! (2 personen=de ouders) gedaan.

Een vader is inderdaad geen moeder, maar het is al lang achterhaald dat een vader niet kan wat een moeder kan, dat de band tussen kind en vader van ondergeschikt belang is aan dat van de moeder.

Met zo'n manier van denken zakt jouw geloofwaardigheid voor mij tot aan mijn knieën.
Bilocatie hier, ik ben blij dat ik mijn kind later(als het vragen begint te stellen) nog onder ogen kan komen.

Kolleke

Wollie
Topic Starter

#36 , 09 okt 2009 09:41

Nu is onze zaak pas voorgekomen, in de laatste maanden zijn enkel nog problemen voorgekomen met mn ex telkens ik probeerde om hem en onze dochter samen te laten zijn, uit eigen overweging.
Ik had hem gezegd, in afwachting van de zaak, als je haar wil zien, bel me en we spreken een dag af.
Op 2 maand tijd heeft hij amper 2 keer die moeite gedaan.
Op een dag besloot hij van telefoonnummer te veranderen, en nu weigert hij die aan mij te geven.
Als er dus iets zou voorvallen kan ik niks laten weten.
Gisteren was de zitting en mijn advocaat heeft me zwaar teleurgesteld, hij heeft amper gepleit, ik heb zelf t woord genomen uiteindelijk.
Ik vroeg tijdelijke omgang in een bezoekhuis, aangezien hij zijn kind niet kent (ze is nu 6 maand) oud en ik vroeg een maatschappelijk onderzoek aan omdat hij in erbarmelijke omstandigheden leeft en weigert een autostoel en park te kopen.
Tot mijn verbazing keurde de procureur dit allemaal af?
De jeugdrechter stelde zich zeer neutraal op.
Maar ik vrees er echt voor dat hij al zijn eisen zal krijgen, of heeft de procureur daar niet veel in te zeggen?

Kan ik in beroep gaan indien de uitspraak me niet bevalt?
Sowieso neem ik een andere raadsman.

roderidder

#37 , 10 okt 2009 15:40

Je hebt net zoveel te zeggen als de procureur zeker of stond deze niet naast of achter U bij de zitting?
Het is die "neutrale" rechter die beslist.

Ja je kan in beroep gaan als het vonnis je niet bevalt.
Daarna is er nog cassatie en dan nog kan je procederen.

Bovendien telkens de situatie wijzigd kan je terug naar de rechter.

Daarnaast is er dan ook nog de jeugdrechter.
Dat is de hoogste in rang en die staat boven die kortgedingrechter.

Deze rechter kan dus het vonnis van die kortgedingrechter ongedaan maken en een nieuw vonnis maken.

Lees ook best deze draad: Daar staan cijfers over hoeveel en welke kinderen problemen ondervinden.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=16534

concreet: doe de papa een goede autostoel en park cadeau nu hij echt de (juridische) papa is en vooral maak daar geen ruzie over, de kost van de zitting (exclusief advocaten en deurwaarder) krijg je binnen +/-1,5 week wel te lezen bovendien mag je een betekening door de deurwaarder verwachten als de regeling voorzien in het vonnis niet goed loopt

Zorg zelf dat Uw kind de papa graag ziet. Als dit niet zo is ga dan samen hulp zoeken, vb. bij het CAW

Was de vader aanwezig op de zitting?

RR

Wollie
Topic Starter

#38 , 11 okt 2009 13:57

Beste Rode Ridder,

De vader was idd aanwezig.
Hij heeft de jeugdrechter (niet de kortgedingrechter want dit is dan uiteindelijk niet doorgegaan) een brief overhandigd waarin hij zichzelf ophemelt, vol leugens en mij volledig afkraakt, ook vol leugens.
Oa smeert hij er persoonlijke details uit over mij, dingen die niet relevant zijn voor de zaak.
Ik voel mij enorm gekwetst door die brief en ik hoop dat die brief alleen al aantoont dat dit een oorlog van hem tov mij is.
Hij vraagt nooit naar zijn dochter, ook niet de dag vd rechtzaak, nee hij stond liever te pronken met zijn nieuwe vriendin.
Ik zou nooit de vader van mijn kind afpakken, mocht ik weten dat hij het oprecht meent tov haar.
In dit geval weet ik dat het draait om spelletjes spelen, zo heeft hij zijn 3 vorige ex vriendinnen ook voor de rechtbank gesleurd om banale dingen.

Ik heb voor mezelf gepleit tegen de jeugrechter en ook vermeld dat ik hun contact nooit in de weg zal staan maar dat hij tot op heden nog nooit iets bewezen heeft tov haar en ik wil hem die kans geven, alleen vind ik dat je bij het begin moet beginnen.
Daarom zou ik graag hebben dat er een bezoekhuis aan te pas komt, ook omdat hij en ik niet met elkaar overweg kunnen, wat ook belangrijk is voor onze dochter.
Ik wil niet dat zijn onze problemen tov elkaar ooit ziet/aanvoelt.

Op dit moment is er 0,0 vertrouwen en schreeuwt mijn gevoel uit dat het niet juist is dat hij haar nu al zomaar elke week een dag meesleurt 100 km verderop.
1 maal tweewekelijks kan ik mee leven, en later eventueel 1 weekend op de 2 maar graag zou ik hem nu zien zichzelf bewijzen dat hij elke week zijn dochter komt bezoeken in het huis.
Ik ben zeker geen moeder die haar als mijn bezit aanschouwt maar gelet op het verleden (de bedreigingen en de afwezigheid tijdens de zwangerschap, terwijl ik in kritieke toestand in het ziekenhuis lag) ben ik wantrouwig tov hem.

Als ik in beroep ga, dan komt dit opnieuw voor, bij een andere jeugdrechter neem ik aan?
Ik heb nu het gevoel dat mijn enigste kans verkeken is door het slechte pleidooi van mijn advocaat.
De procureur zat naast de jeugdrechter en viel mijn advocaat echt aan, het leek zelfs of er iets persoonlijks mee gemoeid was.
Nu hoor ik natuurlijk van overal dat mijn advocaat gekend staat als een flierefluiter en dat er velen hem niet moeten, maarja daar ben ik vet mee he...
Dinsdag laat ik het dossier overnemen door een andere advocaat.

Wollie
Topic Starter

#39 , 11 okt 2009 14:06

Nog ff dit:

Ik heb even uw link doornomen, en ja ik ben me ervan bewust dat een kind onder een scheiding lijdt, zelf ben ik ook alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb mijn vader op zich nooit gemist, want hij was er nooit.
Maar toch weet ik dat ik een volledig ander mens zou zijn mocht ik een vaderfiguur in mijn leven gehad hebben, op elk vlak.
En ik voel nu wel het gemis van mijn vader in mijn leven aan.

Maar als je relatie echt kapot is, en de scherven zijn niet meer te lijmen, dan moet je een goeie verstandhouding tov elkaar creeeren, en dat heb ik meermaals geprobeerd tot mijn spijt steeds een teleurstelling.

Hij mocht haar van mij zien in mijn bijzien, hij is amper 2 keer langsgekomen, en die 2 keer heeft hij gespendeerd aan mij uitschelden.
Dan heb ik hem de hele maand september niet gehoord.

Na de zitting kwam zijn advocate naar mij en vroeg me een datum waarop hij zijn dochter mag zien, het lag mij toen heel emotioneel en ik heb gezegd dat ik nu geen vrijwillige pogingen meer doe.
Hij heeft er zelf voor gekozen om september over te slaan, nu moet ie maar de maand oktober ook afwachten.
Waarop zijn advocate mij een slechte moeder noemde etc.
Ik ben uiteindelijk in tranen weggelopen.
Ik voel mij gekrenkt en vernederd, door zijn advocate en door die brief.
En teleurgesteld in de reactie van de procureur.
Nu nog 3 weken wachten, is een hel voor mij.
Nog 1 vraagje, als de uitspraak er is...wanneer gaat die in?

roderidder

#40 , 11 okt 2009 23:39

Een paar jaar geleden hebben de politiekers die het voor het zeggen hadden ontdekt als de jeugdrechter de woorden "uitvoerbaar bij voorraad" >>vertaald is dit "dit vonnis gaat in van zodra ik mijn vonnis uitgespoken heb",
vergeet, en er beroep aangetekend wordt dit de uitspraak doet schorsen (in wachttoestand zetten tot de beroepsrechter, en ja dat is een andere rechter, uitspraak doet) De politiekers hebben gemaakt dat zulke vonnissen (omtrent de kinderen) als deze het altijd uitvoerbaar bij voorraad is, ook al vergeet die rechter dat in zijn vonnis te schrijven.

Vermits je "in persoon" aanwezig was op de zitting denk ik dat je niet eens in kennis moet gesteld te worden van een uitspraak die dadelijk ingaat als ze wordt uitgesproken (die bovendien zelden worden uitgesproken, al zijn de rechters verplicht om elk van hun vonnissen in openbaar uit te spreken). Meestal is dat een maand na de zitting. De jeugdrechter zal het allicht gemeld hebben "uitspraak op xx/xx/2009, vanaf die datum zal het vonnis dus vermoedelijk ingaan. >> rechters kiezen soms zelf wanneer ze hun vonnissen uitspreken (zelf's na de middag terwijl je als burger nergens kan vinden dat er na de middag openbare zittingen zijn)

Dan nog dit over die "onpartijdige" rechter die dus niet zomaar kwaad mag spreken (en dus partijdigheid laat merken) over U, maar de procureur wel liet doen toen deze naast hem mocht zitten aan zijn tafel is veelzeggend.

een andere advocaat zoeken, etc etc.... dit moet anders jullie zijn aan het vechtscheiden, dit moet stoppen

RR

Wollie
Topic Starter

#41 , 12 okt 2009 10:25

Die brief vol leugens blijft mij parten spelen, ik vind het ongepast.
Zou ik kunnen eisen dat deze uit het dossier verwijderd word wegens laster en eerroof?
Uiteindelijk maakt hij mij opzettelijk zwart adhv leugens, en ik kan bewijzen dat ze leugens zijn.
Kan ik hem zelfs aanklagen voor laster en eerroof?
De brief was aan zijn advocaat gericht en die heeft 'm aan de jeugdrechter afgegeven.

29 oktober volgt de uitspraak.

roderidder

#42 , 12 okt 2009 13:26

Kan ik hem zelfs aanklagen voor laster en eerroof?
ja, allemaal ...
Ik voel mij gekrenkt en vernederd, door zijn advocate
1) die advocaat mag dat niet zeggen dat je een slechte moeder bent
2) tegen de papa kan je ook klacht neerleggen en na 1 of 2 jaar gelijk krijgen waar een strafrechter zegt "het zijn leugens" 150 euro boete (die voor U is voor de geleden schade)

en dan?
en intussen?

RR

roderidder

#43 , 12 okt 2009 13:51

Ik heb voor mezelf gepleit tegen de jeugrechter en ook vermeld dat ik hun contact nooit in de weg zal staan
Na de zitting kwam zijn advocate naar mij en vroeg me een datum waarop hij zijn dochter mag zien, het lag mij toen heel emotioneel en ik heb gezegd dat ik nu geen vrijwillige pogingen meer doe.
Hij heeft er zelf voor gekozen om september over te slaan, nu moet ie maar de maand oktober ook afwachten.
Hier maak je wel geen goede beurt, je eigen kind is hier slachtoffer van ...
(vul zelf maar in)

RR

jannemanenvrienden

#44 , 12 okt 2009 14:23

Beste,
De tegenpartij doet niks anders dan onwaarheden verkondigen en liegen,das hun job...
Wij mochten als laatstejaars studenten psychiatrie eens een zitting meemaken en wat wij daar allen hoorden!? Amaai .
Mijn mening over advocaten is er niet beter op geworden-gediplomeerde leugenaars -die leven van andermans miserie.
Jij moet uitgaan van je eigen sterkte en je niet laten vernederen en weten voor jezelf da je wel een goede mama bent!
Laster en eerroof ? Als je getuigen hebt ok , maar dan nog .
Alles moet op papier staan en dan nog ...
Jullie advocaten hebben er beiden voordeel aan dat jullie (v)echtscheiden ! Zo kunnen ze hun dossiers rekken en verdienen ze beter.
Ik blijf bij mijn simpele stelling nl : als mensen -partners - ex-partners - kinderen -ouders niet kunnen communiceren met mekaar dan mag je er nog zoooooooveel hulpverleners erbij betrekken als ge maar wilt , lukken kan het pas als je hetzelf wilt.
Ik zit nu zelf door stage regelmatig in opvanghuizen en psychiatrisch instellingen en wat voor drama's zich afspelen zijn niet denkbeeldig...
Moeders-vaders die het leven niet meer aankunnen , door weinig of geen contact meer met hun kinderen, het is een dagdagelijks fenomeen geworden.
Dit zijn zaken die meestal voortvloeien uit vechtsheidingen , waardoor kinderen zonder hetzelf te beseffen (moeten) kiezen voor 1 partij.
Zo ken ik een moeder die haar enige zoon van de ene dag op de andere niet meer ziet, je zou voor minder in de problemen raken !!
Mijn inbreng doet hier misschien weinig terzake , maar aub mensen praat met elkaar- heb elkaar lief !! (neen , ik ben niet de volgende roeping !)
Maar als ik zo zie wat mensen dagelijks slikken om zich beter te voelen dan denk ik .... verdorie , doe er wat aan , praat, praat en laat je leven niet vergallen door verleden en negatieve gedachten!!
Het is NU dat we leven , niet gisteren , nog minder morgen , maar NU...
@Wollie en vele anderen , geloof in jezelf en het feit dat je er hier wilt over praten en menigen wilt delen is al een bewijs dat ge een goede moeder zijt , zoekend naar oplossingen ! Groetjes jan

Wollie
Topic Starter

#45 , 23 nov 2009 19:57

Ondertussen heb ik vandaag vonnis ontvangen en uitspraak is, in afwachting van politioneel onderzoek en maatschappelijke studie 1 keer wekelijks 4 uur in mijn bijzijn omgang.
Nu staat er beschreven dat dit op een secundaire verblijfsplaats is.
Dwz bij hem thuis neem ik aan? (kan pas morgen naar mijn advocaat)
Maar er staat niet in beschreven wie naar waar moet...kwestie van het vervoer.
Ik woon 100 km bij de papa vandaan.
Aangezien ik ook aanwezig moet zijn, kan het toch niet zijn dat IK telkens moet instaan voor het vervoer?
Hij moet zich nog als vader bewijzen en wederom krijgt hij weer alle gemakken?
Ik heb hem aangesproken hierover met de vraag dat de ene week kom, hij de andere maar hij weigert dit.
Dit is toch niet normaal, zou ik kansen hebben om hiertegen in beroep te gaan?
Ik vraag dit liever hier, kwestie van onpartijdigheid en een klein beetje wantrouwen in advocaten in het algemeen, want natuurlijk wil mijn advocate graag in beroep (kost mij ook genoeg geld dan...)

Terug naar “Andere”