Na 2,5 jaar geen reactie, plots verbreking en incasso

steviedm
Topic Starter

Na 2,5 jaar geen reactie, plots verbreking en incasso

#1 , 23 nov 2009 10:42

In 2002 hebben wij bij de aankoop van een wagen (een Opel) een onderhoudscontract afgesloten, met een vast maandelijks te betalen bedrag. Dit contract liep max. 10 jaar of 100 000 km (wat het eerste bereikt wordt). Indien de kilometers vroeger bereikt zouden worden, wordt er een afrekening gemaakt.
In maart 2007 krijg ik van Opel (strikt genomen zelfs niet meer Opel, want in de eerste 5 jaar werd het contract maar liefst 4x (!) overgedragen aan een andere firma...) voor de laatste maal een factuur. Sindsdien wordt er geen enkele factuur meer gestuurd, hoewel de onderhoudsbeurten of herstellingen wel netjes door hen worden betaald.
In juli 2008 meld ik Opel via e-mail dat ik mijn 100 000 km heb bereikt (dus beëindiging van het contract), vraag ik naar mijn afrekening en meld hen ook dat ik sinds maart 2007 geen factuur heb gehad. Per kerende antwoorden ze dat ze alles adinistratief in orde zullen brengen.
Sindsdien hoor ik van hen NIETS meer. Tot ik op op 9/11 een melding van aangetekend schrijven ontvang, dat ik op 23/11 ga afhalen. In dit aangetekend schrijven meldt Opel dat ik niet heb gereageerd op een schrijven van hen (een schrijven dat ik niet heb gehad !) om 1 500 euro, zijnde 54 maanden, te betalen, dat ik deze som nu binnen de 8 dagen moet betalen, en dat er verwijlintresten beginnen te lopen.
Tegelijkertijd ontvang ik, eveneens op 23/11, een gewoon schrijven in de bus met daarin een vermelding dat niet heb gereageerd op hun aangetekend schrijven (dat ik pas dezelfde dag ben gaan afhelen !), en dat ze mij in gebreke stellen en de schuldvordering overdragen aan een incassobureau.
Ik betwist niet dat ik een som moet betalen (ik heb het hen zélf gemeld in juli 2008 - hoewel de som me niet correct lijkt, maar dat doet hier nu niet ter zake), maar ik vind het (uit principe) een regelrechte schande dat een bedrijf 2,5 jaar NIETS van zich laat horen om dan een aangetekend schrijven te versturen en me tegelijkertijd per gewone post een incasSo op de hals te sturen.
Iemand voorstellen of raad wat te doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 23 nov 2009 11:22

al vast NIKS aan een incasso betalen, zij zijn NIET de schuldeiser, dat is 'opel'.

Reclame

Terug naar “Andere”