Ik heb op 16-03-2020 een reparatie laten doen aan mijn wagen. Het ging over een ontsteking module.
Ik krijg recent een melding op mijn dashboard dat er iets zou mis zijn met de uitlaatgassen. Ik contacteer de garage en vraag voor het uitlezen van de wagen om zo het probleem op te sporen en eventueel op te lossen. Ze laten me komen op 02-02-2021 (iets minder dan 11 maanden na de eerste reparatie) en bij aankomst zeggen ze mij "O koop dit product (85€)" giet het in je tank en dat reinigt de motor en filters als je is goed door rijd.
Mits ik niet veel rij met de wagen duurt het 1 a 2 maand alvorens ik is goed doorrij en het probleem is nog steeds aanwezig. Ik bel 21-04-2021 wederom naar de garage en vraag of ze de wagen kunnen uitlezen "ja hoor kom maar langs 27-04-2021". Ze lezen de wagen uit en komen naar mij "ja het heeft te maken met een bobijn, zou 220€ kosten". Ik zeg ja repareer maar en laat de wagen achter.
Ik krijg de factuur thuis opgestuurd op datum van 28-04-2021 en merk dat de reparatie die ze nu hebben uitgevoerd 13 maanden na de eerste reparatie identiek is aan de laatste. Alleen is ze +- 100 € duurder.
Ik contacteer de garage maar krijg geen antwoord meer op mijn emails. Ze hebben identiek hetzelfde stuk vervagen en wederom de bougies want die zouden versleten zijn? Ik ben geen garagist maar kunnen bougies verslijten na 3.500 km?
Nu mijn vragen:
Is de garantie termijn voor reparaties 12 maanden?
Valt dit daar nog onder? De eerste melding van het probleem is gedaan binnen deze termijn?
Alvast bedankt voor de kennis die gedeeld kan worden.