Vormvereisten factuur

depuurt
Topic Starter

Vormvereisten factuur

#1 , 17 nov 2009 23:19

Weet er iemand de vormvereisten voor facturen te vinden? Ik heb een factuur ontvangen voor een feest dat we gegeven hebben met daarop enkel een datum van het feest zelf. Geen vermelding factuurdatum of zo. Aangezien het feest tot de volgende dag geduurd heeft en het exacte aantal te facturen gasten pas dan bekend werd, neem ik aan dat dit nooit de factuurdatum kan zijn. Ik zie dit eerder als de verplichte vermelding van de datum van uitvoering. Kan iemand hierbij verheldering brengen? Wat zijn de betalingstermijnen bij een factuur zonder datum en zonder specifieke vermeldingen?

Met dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2009 19:15

Een factuur moet - uit het hoof hoor
het woord factuur
De naam van de firma en de gegevens dus BTW nr - rechtsvorm - handelsregister - eventruele registratienummers
Datum - en plaats van uitschrijven
Een factuurnr dat doorlopend moet zijn met datum en BTW nr van (BTW)klant
De naam van de klant en rechtsvorm - zijn gegevens (adres) en eventueel klantnummer
zo exact mogelijk de geleverde goederen en prestaties met vermelding van respectievelijk btw tarief en aantallen ( eenheden)
Het bedrag zonder BTW - de maatstaf van heffing (BTW) met totaal BTW bedrag - bedrag zonder BTW en bedrag met btw
Voor particuliere klant steeds het bedrag met btw inclusief.
Alle extra vermeldingen van recupel- bebat-auvibel- reprobel- ...
Dus alles wat extra en afzonderlijk moet vermeld worden

De vervaldatum van de factuur
De voorwaarden - wijze van klacht en periode - bevoegde rechtbank- % intrest enz zijn niet verplicht maar wel handig.
Niet vergeten clausule dat goederen eigendom blijven van verkoper tot volledige betaling van de factuur. HEEL handig en al enkele malen kunnen gebruiken oa tgo curator.

bartvdv

#3 , 27 nov 2009 11:57

Als het woordje "Factuur" een vormvereiste is, kan ik dan mijn factuur van Telenet waar het woordje "Aanrekening" opstaat weigeren te betalen?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2009 17:33

U zal een maal per jaar een factuur krijgen en de rest zijn voorschotten

Terug naar “Consumenten Koop”