(V)echtscheiding bij vriend en ex niet nakomen van dingen

triske
Topic Starter

(V)echtscheiding bij vriend en ex niet nakomen van dingen

#1 , 18 jul 2006 22:08

mijn vriend is officieel gescheiden ,hij komt uit nederland maar woont nu sinds 4 maanden bij mij in...
zijn ex doet al moeilijk vanaf ze uit elkaar zijn dit is nu al bijna 1.5jaar
hij heeft 2 kinderen die hij 1 keer op de 2 weken in het weekend ziet
de uitspraak van de rechtbank was dat zijn ex de kinderen moet brengen en hij ze terug moet doen, deze regel heeft ze nooit nagekomen en mijn vriend heeft ze altijd gehaald en gebracht...
nu mijn vriend hier woont en zij 210 km verder,word hij het beu ze telkens te gaan halen en terug weg te doen
ze heeft al verschillende keren gevraagd of hij papier wil tekenen dat hij zijn kinderen afstaat,als hij dit zou oen moet hij dan nog alimentatie betalen,niet dat hij zijn kinderen niet meer wil zien maar zo dreigt ze wel...

kan zij hem iets doen als hij de kinderen niet gaat halen? wat dus zijn plicht niet is?

ook vraagt ze meer alimentatie want wij wonen nu samen, en volgens haar zou hij dan meer moeten betalen,hij betaald nu al 130euro per kind... kan ze dit vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Borniet

#2 , 18 jul 2006 23:19

Normaal wordt de alimentatie enkel berekend op zijn inkomen, niet op beider.
Verder gaat het om bezoeksRECHT, geen plicht, dus in principe kan men hem niets maken als hij ze niet gaat halen. Nu is het wel zo dat dit toch tegen hem gebruikt kan worden als ze het echt smerig wil spelen, dus dat risico zou ik in deze zaak precies niet nemen.
Wat de alimentatie betreft: die blijft verschuldigd, ook als hij geen gebruik maakt van zijn bezoeksrecht.
Meer info kan je vinden op www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

triske
Topic Starter

#3 , 19 jul 2006 08:12

Normaal wordt de alimentatie enkel berekend op zijn inkomen, niet op beider.
Verder gaat het om bezoeksRECHT, geen plicht, dus in principe kan men hem niets maken als hij ze niet gaat halen. Nu is het wel zo dat dit toch tegen hem gebruikt kan worden als ze het echt smerig wil spelen, dus dat risico zou ik in deze zaak precies niet nemen.
Wat de alimentatie betreft: die blijft verschuldigd, ook als hij geen gebruik maakt van zijn bezoeksrecht.
Meer info kan je vinden op www.v-echtscheiding.be
maar zij moet de kinderen normaal brengen ,dus zij komt haar plicht ook niet na, kan het dan alsnog tegen hem gebruikt worden?

Reclame

sperwer

#4 , 19 jul 2006 08:30

Triske,

Zij kan altijd naar de rechtbank gaan en meer vragen, vragen staat vrije.

Voor het berekenen van onderhoudsgeld tellen niet zoals Borniet schreef enkel zijn inkomsten, maar inderdaad alle inkomsten en uitgavens.

Maar ik denk dat jij je vragen best eens op het juridisch forum nederland voor legt. Daar zij in nederland woont.

dirk2

#5 , 28 jul 2006 14:12

Triske,

Zij kan altijd naar de rechtbank gaan en meer vragen, vragen staat vrije.

Voor het berekenen van onderhoudsgeld tellen niet zoals Borniet schreef enkel zijn inkomsten, maar inderdaad alle inkomsten en uitgavens.

Maar ik denk dat jij je vragen best eens op het juridisch forum nederland voor legt. Daar zij in nederland woont.
Alle inkomsten tellen?
Telt dat ook als je gehuwd bent met scheiding van goederen want ik vind dat men huidige echtgenote niks temaken heeft met mijn kinderen. we hebben wel 1 rekening maar wil niet dat ze aan haar loon zouden komen als mijn ex zou meer vragen.

Terug naar “Echtscheiding”