verwittiging huurder door verhuurder bij verkoop

eddymar
Topic Starter

verwittiging huurder door verhuurder bij verkoop

#1 , 13 nov 2009 11:53

Ik huur voor een onbepaalde duur (met geregistreerd kontrakt) een huis. Ik krijg nu telefoon van een immomakelaar dat hij een afspraak wil maken omdat de eigenaar hem aanstelde om het huis te verkopen. Moet ik als huurder officieel door de eigenaar in kennis worden gesteld dat hij wil verkopen ? Of moet ik die makelaar zomaar binnenlaten ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 nov 2009 12:05

Hoffelijkheid vereist van wel. Wet zegt niets...

U heeft de keuze ofwel met de makelaar afspreken dat men u ruim vanop voorhand verwittigd voor een afspraak of de makelaar verzoeken de afgesproken wekelijkse periodes van 2*2 uur in het contract te gebruiken.

Alles hangt af van de makelaar... Indien U wenst de maximaal mogelijke periode in het pand te blijven raad ik u aan nog voor het bezoek van de mogelijke kopers naar het lokale registratiekantoor te stappen met een kopie van uw huurcontract en dit indien het nog niet gebeurd was, stante pede te laten registreren. Anders loopt u het risico dat bij een 3-6-9 de nieuwe eigenaar u er met een opzeg van drie maanden kan uitzetten. Met registratie is hij verplicht de 6 maanden te geven.

Reclame

Terug naar “Huren”