Schoolkledij ???? Beslag ! Help...

Noemi
Topic Starter

Schoolkledij ???? Beslag ! Help...

#1 , 09 nov 2009 13:47

Mijn vriend is feitelijk gescheiden en heeft nu de echtscheiding wegens 1 jaar op ander adres ingezet.
Sedert hij weg is bij zijn ex doet ze niets dan hem dwarsbomen.
Rekeningen betaalt ze niet (die staan toch op zijn naam), de kinderen manipuleert ze, ze verkoopt spullen van hem enz...
Alles wat de vrederechter haar opgelegd heeft lapt ze zo aan haar laars.
MAAR...
Nu heeft ze het een stapje verder gebracht. In het vonnis van de vrederechter staat dat bijzondere schoolkosten ook schoolkledij omvatten en "studiemateriaal". Nu heeft ze dus een ellenlange lijst met schoenen (7 paar in 9 maanden per kind), gewone kledij, alle schoolgerief (tot het kleinste potloodje) gemaakt en via een beslagrechter beslag laten leggen op het loon van mijn vriend. Erg genoeg klopte het bedrag niet en door een interne fout is het bedrag 2 x beslagen. Mijn vriend heeft verzet aangetekend en de rechter heeft beslist... dat hij al die kosten moet betalen.
Zij maakt dus een lijst "SCHOOLKLEDIJ" en zet daar alle kleren en schoenen op die ze koopt.
Dat kan toch niet ? Dat betekent dus dat mijn vriend in de toekomst nooit zal weten welke rekening hij elke maand, buiten zijn alimentatie, gepresenteerd zal krijgen...
Zijn alimentatie heeft hij betaald... ook daar had ze beslag voor laten leggen (in dezelfde procedure) maar hier kreeg ze ongelijk.
Toch waren alle kosten voor mijn vriend.
Ondertussen moet hij constant geld lenen bij mij (daar raakt ook op) om deze kosten te blijven betalen. Ik ben er niet gerust in.
Is dit recht ???
Nu vragen wij ons af of we beroep zouden aantekenen : zal dit iets uithalen ? Of hoe kunnen we verkrijgen dat "schoolkledij" beter omschreven wordt ?
Ze had ook al bij de vrederechter haar lijstje bovengehaald maar die zei dat gewone kledij er niet onder valt. De beslagrechter oordeelde echter anders.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hendrik1

#2 , 09 nov 2009 14:45

dag Noemie,

ik ken de situatie zéér goed! Waarschijnlijk heeft jouw vriend het nagelaten om mee te betalen in die kosten en is de ganse situatie geescaleerd en heeft zijn ex gelijk gekregen bij de beslagrechter.
De grote fout (heb ik ook gemaakt, in het gedacht dat ikzelf niks verkeerd deed) is, dat hij waarschijnlijk niets heeft willen betalen. Hetgeen ik nu doe, is wanneer ze weer maar eens met een afrekening komt van bv 9 maanden, dat ik dan ook over een periode van 9 maanden betaal! (gaat meestal over kosten kledij...zie mijn andere posts). Verder wijs ik haar er steeds op met welke kosten ik in se niet akkoord ga (schriftelijk,aangetekend) en vraag haar dan beleefd om die "overdreven" kosten niet meer te maken in de toekomst en om mij maandelijks de afrekeningen te sturen zodat ik ze kan opvolgen,controleren.. Ik houd dat nu een tijdje vol, en wanneer zou blijken dat ze toch haar zinneke blijft doen, dan ga ik zeker in beroep! Ik kan dan immers aantonen dat ik niet van slechte wil ben, maar dat zij diegene is die niet correct handelt!
Belangrijk om weten: al die extra's die hij betaalt kan hij ook fiscaal inbrengen!! Niet vergeten, alles goed bijhouden.
Succes

hendrik1

#3 , 09 nov 2009 14:54

Noemie,

zorg ook steeds dat je een schriftelijk bewijs hebt dat hij het geld bij jou is komen lenen +de bankverrichtingen dienaangaande bijhouden... zo kan hij op termijn aantonen dat hijzelf niet over genoeg middelen beschikt om de levensstandaard die zijn ex hanteert te bekostigen.

succes

Reclame

Noemi
Topic Starter

#4 , 09 nov 2009 16:14

Ondertussen heeft ze trouwens ook het terug te vorderen belastinggeld ontvangen maar ze weigert het deel van mijn vriend uit te betalen. Ze heeft te veel kosten aan de kinderen :shock:
De rekeningen blijven ook toekomen op de naam van mijn vriend (gezien ze nog niet zijn gescheiden - zij weigert EOT - blijven bepaalde zaken op hun adres maar op zijn naam staan. Ze betaalt deze niet, verbergt de herinneringen en eens er een deurwaarder aan te pas komt stopt ze deze brieven in zijn handen als hij zijn kinderen gaat bezoeken.

Terug naar “Echtscheiding”