Aansprakelijkheid gebruik modem

fred2
Topic Starter

Aansprakelijkheid gebruik modem

#1 , 08 nov 2009 22:50

Hallo allemaal,

Allereerst, wat een handig forum! Begrijp dat het uiteraard wijs is om een erkend raadsman te raadplegen maar toch...

Mijn vraag, meer uit interesse dan noodzaak:

Onlangs heb ik een internet-abonnement bij Ziggo afgelsoten (NL) en ontving van hen een modem waarmee ik kan inloggen op hun netwerk. Nou staat dat dingetje de hele dag aan en wordt relatief warm. Dit zette mij aan het denken: Wie is er eigenlijk aansprakelijk als de modem vlam vat en mijn huis afbrand?

Alle advies zeer welkom en geapprecieerd :)

MVG, Fred

Link naar voorwaarden van Ziggo:

http://www.ziggo.nl/alle-voorwaarden/

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanfrancus van Pavia

#2 , 08 nov 2009 23:54

Voor verborgen gebreken is door de Belgische wetgever voorzien een minimum gewaarborgd waarborgtermijn van 2 jaar, indien u in deze casus als particulier-consument optreedt en niet als een onderneming.
Deze 2 jaar kan worden uitgerokken tot 3 jaar wanneer bijvoorbeeld de modem in brand schiet op de laatste dag van het 2de jaar na de aankoop. Vanaf dan heeft een vordering die pas een jaar later verjaart. Er is hierbij ook wel een meldingstermijn van minimum 2 maanden vanaf het voordoen van het gebrek, meestal wordt dit conventioneel nader verder uitgewerkt. Dit is kort de regeling die de Wet consumentenkoop voorziet.
Cassatie zaait wat mist

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2009 19:07

Maar ... als u nu al weet dat hij warm wordt -- best melden of beter nog eerst eens rondvragen/kijken op bepaalde websites waar kenners modems bespreken....

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”