Hallo,
Kan je een verkoop van een voertuig anuleren als die verkoop gebeurt tussen autohandelaar en garagehouder?
Op 6/11 heb ik nl een voertuig gekocht bij die handelaar wagen was volgens hem technisch in orde.Op het eerst zicht bleek dit ook zo.
Maar bij het naar huis rijden begon opeens de motor serieus in temperatuur te stijgen een collega heeft mij dan gedepanneerd.
Thuis gekomen heb ik de motor grondig gekontroleerd met speciaal apparatuur en bleek de cilinderkop of de cilinderkoppakking gescheurd
Mijn vermoeden bestaat erin dat de handelaar produkt in het koelwater heeft gedaan om dit probleem te verdoezelen.(maar kan dit moeilijk bewijzen)
Heb wel dezelfde dag een aangetekend schrijven gedaan met volgende eisen oftewel annulatie van de verkoop of een bedrag storten zodat ik deze wagen degelijk kan herstellen of dat hij het voertuig zelf hersteld.(
Kan ik deze verkoop anuleren met het argument dat dit voertuig een verborgen gebrek heeft
IKheb gehoord dat als een klacht binnen de acht neerlegd over een verborgen gebrekdat je dan recht kan halen ook tussen autohandelaars