Kasbon

Creatief

#16 , 12 okt 2009 22:03

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Creatief op 14 aug 2010 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 13 okt 2009 00:24

Het maakt eigenlijk weinig uit als de kasbons verzilverd zijn. De kasbons zijn perfect traceerbaar en men kan perfect achterhalen wie ze opgehaald heeft.
En wat als vader zegt, ik heb mijn dochter X (duizend?) euro CASH betaald voor die bons 'aan toonder'?
Moet de vader dan niet als elke brave burger bewijzen dat hij deze heeft betaald?

Als het bovendien een bedrag is, dat boven ik dacht € 10.000, dat hij claimt loopt hij nog eens het risico aan de fiscus te mogen uitleggen waar die 10k vandaan komen als er nergens bewijzen zijn van het afhalen van een rekening.

Lex

#18 , 13 okt 2009 05:20

En wat als vader zegt, ik heb mijn dochter X (duizend?) euro CASH betaald voor die bons 'aan toonder'?
Moet de vader dan niet als elke brave burger bewijzen dat hij deze heeft betaald?

Als het bovendien een bedrag is, dat boven ik dacht € 10.000, dat hij claimt loopt hij nog eens het risico aan de fiscus te mogen uitleggen waar die 10k vandaan komen als er nergens bewijzen zijn van het afhalen van een rekening.
Creatief & Vandebos,

Poster heeft het over kasbonS(meervoud dus)...het is dus perfect mogelijk om 10 kasbonS van 5.000 euro(om maar iets te zeggen) aan te kopen of te verkopen...daarenboven,believe it or not, er zijn nog altijd mensen die hun geld(pensioen vb) cash ontvangen en in een tijd waar de geloofwaardigheid van de banken tegen het vriespunt ligt zullen er wel meer mensen zijn die hun spaarcenten (terug) onder hun matras hebben liggen.

Denken dat iedereen zijn geld op de bank heeft staan is evenmin een goed idee!

Ik zou al diegene die (nog)geen rekening hebben alvast de kost niet willen geven.

Het feit dat men kan aantonen dat men die kasbons aankocht is nog geen bewijs dat men die later niet zou kunnen hebben doorverkocht!

Mijn vorig bericht was uiteraard 'maar' een hypothese maar aangezien poster niet weet waar die kasbons momenteel zijn...mag je geen enkele hypothese uitsluiten.

Reclame

drolliegirl
Topic Starter

#19 , 13 okt 2009 09:31

Het gaat hier over een kasbon ter waarde van bijna 12.500 euro.
Ik heb morgen een afspraak met de bank, de bediende die ik aan de lijn had was veel behulpzamer dan de andere contactpersoon bij wie ik was langsgegaan. Ze ging eens kijken wat ze voor mij kon doen, zien of ze de nummers kon opzoeken,...

Inderdaad, dat mijn vader dan maar eens bewijst dat hij me dat heeft terugbetaalt. Wat hij niet kan.
Ik had hem die bon ter goeder trouw gegeven, omdat ik er toch vanuit ga dat de mensen die jaren voor jou gezorgd hebben en die je blindelings vertrouwt, en je ouders zijn, nadien niet met je geld gaat lopen.

Lex

#20 , 13 okt 2009 11:01

Het gaat hier over een kasbon ter waarde van bijna 12.500 euro.
Ik heb morgen een afspraak met de bank, de bediende die ik aan de lijn had was veel behulpzamer dan de andere contactpersoon bij wie ik was langsgegaan. Ze ging eens kijken wat ze voor mij kon doen, zien of ze de nummers kon opzoeken,...

Inderdaad, dat mijn vader dan maar eens bewijst dat hij me dat heeft terugbetaalt. Wat hij niet kan.
Ik had hem die bon ter goeder trouw gegeven, omdat ik er toch vanuit ga dat de mensen die jaren voor jou gezorgd hebben en die je blindelings vertrouwt, en je ouders zijn, nadien niet met je geld gaat lopen.
Als u in alle 'vertrouwen' een kasbon gaf aan uw ouders...dan kunnen u ouders u toch ook in alle 'vertrouwen' 12.500 euro in cash geven zonder dat er een bewijs is?

Enfin, ik hoop dat het goed komt en U zo snel mogelijk uw kasbon terug krijgt maar het is nogal simplistisch om te denken...ik ga effe de bon blokkeren en daarmee is de kous af.

drolliegirl
Topic Starter

#21 , 18 okt 2009 09:48

Ik ben dus langs de bank geweest. De bediende heeft een kopie van mijn rekeninguittreksel genomen, en ze heeft er een officiele klacht van gemaakt. Ik heb zelfs al een klachtennummer.
Als de bediende alles van de hoofdzetel had ging het eens bekijken. Ik ging later van haar meer info krijgen maar all alles goed zit is er volgens haar een kans om de kasbon te laten blokkeren.
Daarvoor zouden mijn ouders geen volmacht op mijn spaarrekening mogen hebben! Dat is volgens mij het geval niet, want dat had ik hun de toelating moeten geven en dat heb ik niet gedaan.

Ik hou jullie op de hoogte.

Vaoke

#22 , 19 okt 2009 00:28

Drollieghirl, ik zou nooit het initiatief (wanneer ik de gegevens bezit) overlaten aan het uitgevend organisme.. zeker niet aan de betrokken bank!
Ik wil u niet bang maken.. maar het is niet de eerste keer dat zij een dubbelrol spelen!
Daarom hierna de website van het Kantoor voor Roerende Waarden, daar kan u terecht en kan u ook alle info vinden om het een en ander rechtsgeldig tot stand te brengen!
Surf naar hun website http://www.roerendewaarden.be/nl_home.htm en klik hiernavolgens aan (in deze volgorde) "Onvrijwillige buitenbezitstelling" "Verzet" en "Vormvereisten".. en u weet wat u moet doen! Een "aangetekende brief" of een "deurwaardersexploot" volstaat al.
Als bedoeld "effect" (van welke aard ook) nog in iemands bezit is.. dan kunnen ze hem alvast niet meer "ten gelde" maken!
Is bedoeld effect desondanks toch al (en eerder) geïncasseerd.. daarvoor kan u uiteraard bij het uitschrijvend organisme terecht.

wanton

#23 , 19 okt 2009 16:04

Vaoke ,

ieder heeft hier zijn rol in deze procedure. Het kantoor van roerende waarden is de juridische dienst die het verlies, diefstal noteert en de effecten blokkeert.
De rol van de bank is hier aan betrokkene de bevestiging leveren dat zij de eigenaar is van die bepaalde effecten. De bank kan tevens bemiddelen om het KvRW in te lichten.
Ge moet nu ook niet gaan doen alsof de banken niets meer kunnen of zouden mogen doen. Dat van die dubbelrol is voor uw rekening!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

drolliegirl
Topic Starter

#24 , 26 okt 2009 14:05

Hallo even een update

Ik heb vandaag van de bank het inschrijvingsformulier van de kasbon ontvangen.
De bank zelf kan hen niet blokkeren; ik moet naar de Nationale Bank van België gaan blijkbaar. In ieder geval heb ik tenminste alle informatie die ik nodig had. Op naar de volgende stap...

drolliegirl
Topic Starter

#25 , 28 okt 2009 08:40

Hallo

Maandag is het AS naar de nationale bank van roerende waarde gegaan.

Nu vraag ik me wel af, wat er nu gaat gebeuren...
Als mijn ouders naar de bank stappen op hun rente jaarlijks te halen zal het bij de bank leuk worden. (sarcastisch bedoeld) en zal de bank mij iets laten weten? Of hoor ik pas iets als de eindvervaldag van de kasbon er is??
Of kan ik nu al een nieuwe laten maken??

groetjes

Lex

#26 , 28 okt 2009 10:31

Hallo

Maandag is het AS naar de nationale bank van roerende waarde gegaan.

Nu vraag ik me wel af, wat er nu gaat gebeuren...
Als mijn ouders naar de bank stappen op hun rente jaarlijks te halen zal het bij de bank leuk worden. (sarcastisch bedoeld) en zal de bank mij iets laten weten? Of hoor ik pas iets als de eindvervaldag van de kasbon er is??
Of kan ik nu al een nieuwe laten maken??

groetjes
Effe een bon, die aan iedereen kan doorverkocht worden, laten blokkeren en verwachten dat u direct een nieuwe krijgt? U bent wel heel erg optimistisch!

drolliegirl
Topic Starter

#27 , 27 nov 2009 10:16

Het is nu al enkele weken geleden vandaar deze update:

Ik heb verzet laten tekenen tegen de kasbon, en heb van het KRW vrij snel een antwoord gehad; er kan tegen de kasbon geen verzet aangetekend worden omdat hij al afgehaald is. :shock: Daaruit kon ik dus afleiden dat mijn vader de kasbon afgehaald heeft.

Bon, ik heb dus een advocaat onder de arm genomen om te weten wat nu juist mijn rechten zijn en wat ik al dan niet kan doen. :evil:

Volgens mijn advocaat sta ik sterk in mijn schoenen, en is de kans heel groot dat ik mijn geld terugzie.
Waarom?
Omdat het mijn geld is, het maakt niet uit vanwaar het geld ooit kwam, het stond op mijn rekening, ik heb opdracht gegeven aan de bank voor die kasbon. Dus is het mijn geld, volgens mijn advocaat.
Het feit dat hij de kasbon voor vervaldag is gaan halen spreekt ook niet in zijn voordeel.

Mijn advocaat zei dat hij zich zal verweren ,hoe zou je zelf zijn, maar hij heeft geen poot om op te staan aangezien wij schriftelijke bewijzen hebben. En stel dan nog dat het een schenking zou zijn, dan moet hij dat aangeven bij de belastingen wat dus niet gebeurt is!

Hij gaat hem nu in gebreke stellen en stel dat we verder moeten gaan, zal het strafrechtelijk zijn. Nu hoop ik dat het zover niet komt. Voor hem en voor mij.

Sorry dit kan voor sommigen heel raar overkomen, maar ze hebben me al de duvel aangedaan en geld stelen van je kinderen doe je gewoon niet!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#28 , 27 nov 2009 17:32

Met kasbon afgehaald wil je zeggen de rente of de bon verzilverd?
Met enkel de rente afgehaald kan je de bon nu als 'misbruik vertrouwen' laten signaleren bij de politie - dan krijgt die in het systeem nog een vlagje bij.
Spreek wel goed af met uw advocaat wat kan enz .
Het moet zeker passen in uw strategie maar u mag tgo de strafrechter ook geen middelen onverlet hebben gelaten.

Bij een strafklacht en de slachtofferregistratie - uitleg staat op uw attest klachtneerlegging heb je de mogelijkheid om een aantal opsporingsonderzoeken door de politiediensten te laten doen.
Dit via het parket natuurlijk. Dan zal de politie in uw plaats een aantal diensten controleren en eventueel tot huiszoeking overgaan bij uw ouders.
Ook bepaald eonderzoeken met expert worden zo gedaan zonder dat u deze moet betalen bij een burgerlijke procedure.

drolliegirl
Topic Starter

#29 , 27 nov 2009 19:59

het is een kasbon zonder coupures, ale ja ge gaat die gewoon afhalen het is geen van vroeger dat je bonnetjes moet afknippen. Mijn vader is de bon gewoon gaan inwisselen tegen geld in de bank.

Mijn advocaat wil het eerst proberen met dreigen , lukt dat niet, ja dan ga ik klacht moeten neerleggen enz, en ermee verder gaan, maar dat zien we dan wel.

Ik ga eerst zijn brief aan mijn ouders afwachten , hun reactie afwachten en dan zien we wel. Ik hoop dat het goed komt...

Creatief

#30 , 27 nov 2009 22:52

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Creatief op 14 aug 2010 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Andere”