Dag iedereen,
Ik heb in augustus 2020 een duplex appartement gekocht en 1 december 2020 werd de akte getekend.
De vorige eigenaares had in juni 2020 een schadegeval ingediend bij haar woningverzekering (KBC) aangezien de muur en het plafond van de douchekamer vocht vertoonden. Er werd toen besloten dat de sifon van het bad de verdieping erboven (eveneens behorend bij de duplex) hiervan de oorzaak was, dit werd vervangen en KBC heeft dit terugbetaald.
Nu echter is die muur nog steeds vochtig en aangezien we toch grondige renovatiewerken aan het uitvoeren zijn, hebben we ontdekt dat er nog een lek is.
De lekinspectie is 500€ en de aannemer vraagt 800€ om het lek te herstellen (incl uitbreken en opbouw muurtje om tot bij de buis te komen).
We hebben een woningverzekering bij AG, maar heb initieel KBC gecontacteerd aangezien zij dit dossier kennen (zie vorige eigenares) en dit probleem nog tot dat dossier behoort.
KBC antwoordt mij nu dat ik contact moet opnemen met mijn nieuwe verzekering. Ik heb echter schrik dat ze bij AG gaan zeggen dat ik naar KBC moet gaan en blablabla...
Wat denken jullie: welke van beide moet dit dossier op zich nemen?
Hartelijk dank voor de info!