Ik hoop dat ik in het juiste forum-onderdeel post.
Ons verhaal :
Wat vooraf ging...
Mijn vriendin (toen eigenlijk nog net niet) kan beschouwd worden als een knap persoon. Elk zijn smaak natuurlijk...
Zoals vele twintigers, wou mijn vriendin kans maken om een gezicht te worden in advertenties. Ze schreef zich hier en daar in, met enkele positieve berichten tot gevolg.
The story...
Eén van de bedrijven die ze contacteerde was www.fotosessie.com echter hun uitleg was dat alle nieuwelingen zich moeten inschrijven via de website en dat zo de molen in gang ging gezet worden.
Zo gezegd zo gedaan, ze schreef zich in, maar in de eerste maanden werd daar geen gevolg aan gegeven.
Toen kreeg ze een telefoontje met de vraag te komen naar Nederland voor een fotoshoot, dit wou ze (nog) niet, daar je steeds eerst wenst te weten hoe er de zaken verlopen, en toch op z'n minst wat referenties wilt krijgen.
Ook na dit telefoontje lag het stil, tot vorige week...
Nu heeft ze een brief gekregen van het incasso bureau INTRUM met de eis van de factuur te betalen, vermeerderd met de kosten. €50 wordt €115,46
De zaak :
- Inderdaad, op de website staat dat er €50 annulatie-kosten moeten worden betaald, maar ze heeft niets geannuleerd !!
- Factuur ??? Er is NOOIT een factuur geweest !!!
Iemand een idee hoe we dit verder oplossen ? Als je zoekt op fotosessie.com en/of Intrum via Google, vind je veel zo'n gevallen, echter niemand die effectief een uitleg geeft

Met vriendelijke groeten,
Jochen Andries