Hallo,
Ik heb recentelijk een nieuw elektronisch product aangekocht bij een detailhandelaar en het nog niet gebruikt, enkel eens uitgeprobeerd maar het is mij te ingewikkeld als beginner.
Dat toestel heeft zoals vermeld op het garantiebewijs een garantie van 3 jaar en wordt enkel gegeven aan de 'oorspronkelijke eindgebruiker/koper'.
Verder staat daarin ook vermeld dat 'als het product al was gebruikt voordat u dit kocht, dan bent u niet de oorspronkelijke koper en wordt het door u gekochte product niet door deze garantie gedekt'.
Maar op de bestelbon staat ook het volgende vermeld : 4 jaar garantie op mechanische en elektronische onderdelen en 4 jaar garantie op werkuren.
Nu zou ik dat product online willen verkopen en ik veronderstel dat die 4-jarige garantie ook geldt voor de eventuele koper/verkrijger vanaf de aankoopdatum van het product.
Stel dat ik vraag om kontante betaling bij verkoop online, dan ga ik ervan uit dat ik desgevallend de koper de originele bestelbon moet overhandigen m.b.t. de garantie.
Waarschijnlijk volstaat dat niet bij kontante betaling en moet er (best) een schriftelijk bewijs van doorverkoop opgemaakt worden.
Kan dit gewoon op de bestelbon zelf vermeld worden door opgave van de gegevens van de verkoper en de koper en datum van doorverkoop of moet er daarnaast eventueel een soort van 'verkoopcontract' opgemaakt worden?
Graag jullie reacties.