Echtscheiding

Helga71
Topic Starter

Echtscheiding

#1 , 22 okt 2009 20:21

Beste,
ik zou mij graag eens informeren. Een familie lid van mij, is door zijn schoonmoeder en echtgenote beschuldigt geworden van jarenlange mishandeling op zijn echtgenote en kinderen. Is zijn huis uitgesmeten geweest, er was een strafonderzoek ingesteld geweest, louter op basis van eenzijdige verklaringen. Ondertussen heeft zijn (toenmalige) echtgenote een scheiding gestart op basis van EOO. Met het groot gerucht dat er een strafonderzoek lopende is,deze familie lid is ook nooit van zijn eigen mening afgeweken dat er opzet in het spel is,dat heel deze zaak om het geld draait,en dat men hem zo het recht op co-ouderschap wilt afnemen. Ondertussen in de echtscheiding was hij de grote boeman. Voor de echtscheiding ten gronde, kwam de uitspraak van de strafzaak,waarbij hij volledig vrijgesproken werd. Enkele weken later, werd hij veroordeeld in de echtscheiding, voor de feiten waarvoor hij vrijspraak gekregen heeft. Ondertussen werd hij een alimentatie van €1000 (€600 kinderen,€400voor vrouw,die zelfs een arbeidscontract van haarzelf heeft bijgestoken)opgelegd, met een gem. inkom van €1450. Amai,Belgische gerechtigheid! Hij heeft zijn advocaat gevraagd, of dat het niet kon aan de hand van de vrijspraak, een wijziging aan te vragen, en zo het leven weer een beetje draagbaar te maken. Zijn advocaat vertelde hem,dat hij alleen maar het het hoge beroep moet afwachten.
Is dit juist!!!En ook zijn vader in het buitenland is zwaar ziek, en hij zou hem graag gaan bezoeken,zou hij aan de hand van tijdelijke loopbaan onderbreking een wijziging zou kunnen afvragen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
mvg
een teleurgestelde famielielid, teleurgesteld in ons justitie, die zeer schrijnend te werk gaat!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding