Wagen na keuring in slechtere staat.

Anoniem-wagen
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Wagen na keuring in slechtere staat.

#1 , 30 dec 2020 23:34

Beste,

Ik ben vorige week gaan kijken naar een wagen die ik op een 2dehands website gevonden heb.
Vooraleer ik die wou bezichtigen vroeg ik naar het keuringsbewijs. Er was enkel een melding te zien ivm de uitlaat.
Ik heb er een testrit mee gedaan en reed zonder problemen.
Nu had ik afgesproken dat het voor mij goed was om tot een akkoord te komen voor de aankoop van 2600 €, dus hebben we een document ondertekend met ons beide namen, adres en gegevens van de wagen. Ik had hem wel gezegd onder voorwaarden dat er geen andere meldingen zou bijkomen na herkeuring voor verkoop. Ter info dat de laatste keuring was gebeurd in september 2020.
Toen ik thuis was vroeg hij mij om een voorschot. In een textbericht naar hem heb ik hem laten weten dat dit prima is en in de hoop dat er geen andere problemen op staan vermeld op het herkeuringsbewijs zoals ik hem toen ook zei bij het bezichtigen van de wagen. (Omdat ik weet dat er nog een en ander kan gebeuren met de wagen op 4 maanden tijd). In antwoord op mijn text zegt hij mij dat hij erin gelooft en alles goedkomt om mij gerust te stellen. Ik heb hem dan 500 € overgemaakt.
Nu, na herkeuren van de wagen blijkt er nu extra meldingen op te staan, zoals uitlaat, speling op assen, speling op ophanging.
Waardoor ik zei dat ik niet meer akkoord en niet meer geïnteresseerd ben in de wagen omwille van die extra problemen aan de wagen en mijn voorschot terug wil.
Nu maakt de verkoper een story van dat de kosten maar 250€ zijn en hij die zal betalen en laten maken. Ik persoonlijk vindt het wel goedkoop voor die prijs. Nu vroeg ik hem of de auto dan herkeurd wordt? De verkoper zegt neen, die wordt niet herkeurd. Ik heb dan enkel een factuur van de garage.
Ik vroeg hem hoe weet ik dan of die onderdelen wel hersteld zijn? Misschien is die garagist wel een kennis van hem.
Ik antwoorde hem dat ik hier geen vertrouwen meer in heb en mijn voorschot terug wil en zei dat ik enkel de wagen wil aankopen onder dezelfde melding van die uitlaat, maar de wagen bevindt zich niet meer in dezelfde staat? De staat van de wagen is nog erger geworden.
Na een paar dagen vroeg ik terug naar in voorschot, maar geen antwoord.
Alle conversaties zijn in WhatsApp gebeurd om de nodige bewijzen te verzamelen.

Wat moet ik of kan ik doen?

Met vriendelijke groeten,
Anoniem wagen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2020 08:22

moeilijk geval met een particulier !

Een keuring voor verkoop is veel strenger dan een periodieke keuring .

Je zal hem een aangetekende schrijven moeten doen en je centen terug vragen dus de volledige 500€
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 dec 2020 17:14

Een zeer goedkope garage , de stukken opzicht is niet zoveel, maar daar is toch een beetje werk aan hoor .!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”