Lastige huisbaas

miss_impossible
Topic Starter

Lastige huisbaas

#1 , 21 okt 2009 13:51

Beste lotgenoten,

Onze huisbaas komt iedere dag uren voor onze deur staan. Ons controleren, ons verbieden bepaalde mensen binnen te laten, hij verwijt ons zelfs,... We zijn al enkele keren naar de politie geweest om aangifte te doen maar... onze huisbaas heeft geld en niemand durft hem tegen te spreken, zelfs de politie niet. Ik weet niet meer wat we moeten doen. Het wordt echt erg, ik weet me geen raad meer. Klanten blijven weg omdat HIJ daar weer staat. :cry: Wij werken 7 op 7, moeten zoveel betalen aan huur dat we bijna niet rondkomen om nog te leven. En dan nog valt hij ons zo lastig.
AUB kan iemand me raad geven???

Miss so impossible

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 21 okt 2009 14:14

Klanten blijven weg omdat HIJ daar weer staat.
Gaat het over handelshuur?
Waar staat hij precies? Op de straat? Voor de inkomdeur van een appartement? Winkel/handelspand?

miss_impossible
Topic Starter

#3 , 21 okt 2009 17:05

Handelshuur en ook privéwoning, beiden gescheiden natuurlijk. HIJ staat op de eigendom die wij huren, de in- en uitrit van onze Carwash. Nu staat hij er terug, hij is effe weg geweest om een nieuwe krant waarschijnlijk.

Reclame

Vandebos

#4 , 21 okt 2009 17:08

Eens laten constateren door een deurwaarder?

Telkens opnieuw politie bellen en om een interventie eisen. Dit is hun taak.

miss_impossible
Topic Starter

#5 , 21 okt 2009 17:17

Ik vrees dat er geld onder tafel wordt geschoven. We hebben de politie al tweemaal opgebeld. Deze "kunnen" ons niet helpen.
Deurwaarder laten komen terwijl hij hier staat dan?

Vandebos

#6 , 21 okt 2009 19:56

yup op voorhand afspreken met een deurwaarder en een seintje geven zodra de eigenaar komt kamperen...

Wat is zijn bedoeling in feite?

Politie dient tussen te komen als een persoon zich wederrechtelijk op uw terrein bevindt. Als huurder is het uw terrein en niet het zijne, u bepaald of hij daar mag komen of niet, punt.

Franciscus heeft hier in het verleden reeds meermaals gepost hoe je de politie best aanpakt bij een dergelijk geval als ze weigeren tussen te komen.

Er zijn tegenwoordig ook tv programma's ijverig op zoek naar dergelijke geschillen om deze op het scherm te brengen... (kan ook wel eens helpen)

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 21 okt 2009 19:58

[quote="miss_impossible"]Ik vrees dat er geld onder tafel wordt geschoven. quote]

Dat is dan in ieder geval een dure staanplaats.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 okt 2009 19:25

U belt 101 - deze gesprekken worden steeds geregistreerd.
U vraagt daar de officier te spreken - 101 oproepen worden nu provinciaal geregistreerd in een CIC eenheid.
In uw zone wordt dan de politieeenheid verwittigd en die ter plaatse MOETEN komen want het feit dat hij daar (regelmatig) staat is stalking en een strafbaar feit. Overlast ook via gemeentelijke codex te vervolgen eb geloof me zeer effectief na een 4-tal PVtje szit de ambtenaar aan 250€ met deurwaarder in te vorderen.
Edoch politie moet hem daar ook zien staan dus op dat ogenblik niet teveel tamtam maken. van ik heb politie gebeld.
Op uw eigendom mag u filmen en foto's nemen ( mits voorwaarden) als hij daar toevallig op staat ... geen probleem.
Als u beveiligingskamera's hebt ( die voldoen aan de wettelijke vereisten is dit zelfs perfect bewijsmateriaal.
U kan hem ook verbaal aanpakken terwijl hij bepaalde zaken zou zeggen tegen uw klanten vb in uw aanwezigheid of in aanwezigheid van een 'mistery klant' (een vriend van uw) en dit opnemen met een bandopnemertje - tegenwoordig digitaal - is perfect wettig bewijsmateriaal.

Wie bij de politie heeft zoiets gezegd - is dat geweten?
U kan een onderhoud aanvragen met de - ik begin laag kwartieragent - teamleider van het wijkteam in uw zone. U kan dat ook met hun commissaris of met de korpchef.
U legt daar steeds de zaak uit en de hinder die u ondervindt enz enz. Blijf steeds redelijk en vraag hun hulp. Doe geen uitspraak van ' u wordt betaald met zwijggeld want dat levert direct alleen een PV op wegens laster en eerroof - smaad met burgerlijke partijstelling van de politieambtenaar enz. en is in 999.999 niet waar)
Politie kan niets aan de burgerlijke kant doen maar wel aan de strafrechtelijke kant. Zij kunnen wel 'ongevraagd' voor veel burgerlijk bewijsmateriaal zorgen.
In (grote) korpsen heeft men een dienst intern toezicht - dienst klantenmanagement deze reageren meestal ook wel op een klacht wegens slechte werking bij de politie
Daarbuiten heeft men ook nog de Algemene Inspectie van de politie en het onafhankelijke Comité P.
Politie moet uw strafklacht acteren. Indien gebeurd moeten zij u een attest klachtneerlegging geven waarin u als slachtoffer uitgelegd wordt hoe u het parket ( na slachtofferregistratie) kan vragen bepaalde stappen te zetten.

Ook een goede ingang bij politie is hun eigen dienst slachtofferzorg - deze kunnen u zeker helpen om na verhaal 'iets' vlugger bij de juiste persoon in uw politiezone te brengen.

Soortgelijke feiten zijn mij welbekend en die zijn binnen 'redelijke' termijn opgelost geworden. Strategisch aangepakt en dan via strafrecht en vredegerecht aangepakt.

miss_impossible
Topic Starter

#9 , 22 okt 2009 22:47

Ne dikke merci voor de raad. Vandaag heb ik de politie van ons arrondissement opgebeld (de plaats waar we huren valt onder een ander) en deze zeggen net hetzelfde. Er MOET een PV van worden opgesteld. Het is inderdaad al wat moeilijker daar het betreft een handelspand gaat. In feite mag iedereen daar komen maar inderdaad, met een bandopnemer de gesprekken registreren, als dit wettelijk is.... de techniek van vandaag laat alles toe. Ik heb een bluetooth oortje voor aan mijn gsm, daarmee kan ik ook geluiden opnemen. Dank je voor de tip!
Dit was mijn eerste keer op het forum maar zeker niet mijn laatste. Ik ben nog een jong iemand (23) en bij mijn vrienden moet ik met zulke dingen niet afkomen, die zijn daar nog nie mee bezig en zeker nog nie op de hoogte. Allemaal bedankt voor de raad, ik laat wel weten als er al dan niet vorderingen geboekt werden.
Hartelijk dank!

Terug naar “Huren”