verkopen bol.com en btw

nasr98
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verkopen bol.com en btw

#1 , 13 dec 2020 19:38

Hey,

Ik verkoop al 6 maanden via bol.com nu heb ik een vraagje over de btw drempelbedrag. Mijn bedrijf is gevestigd in België. Ik zie hier dat ik een omzet heb onder de 25000 van België en Nederland te samen. Maar sommige van mijn producten ligt bij LVB in Nederland en worden vanuit daar verzonden naar België. Dus als ik het goed begrijp moet ik eigenlijk een btw nummer hebben in Nederland? maar aangezien ik ook vanuit België verzend. brengt mij dat dus in verwarring… Nu als mijn omzet kleiner is dan 25000 dan moet ik toch geen btw afdragen in België en in Nederland ? kan iemand mij hieruit helpen aub?

Bedankt voor jullie hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 dec 2020 20:22

Dit heet verkoop op afstand en voor elk land zijn er andere bedragen die u daar mag verkopen aan particulieren (35.000 voor België, voor Nederland weet ik het niet vanbuiten maar lager gaat het zeker niet zijn).

Ik meen wel gelezen te hebben dat dit volgend jaar gaat veranderen, dan gaat u rechtstreeks btw moeten betalen in de lidstaat waar de consument zit. Dit is al een paar jaar het geval bij elektronische diensten. Uw boekhouder regels dat normaal gezien wel voor u.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”