Eerder onder huurcontract uitkomen dan officiële termijn

Daniellevl
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Eerder onder huurcontract uitkomen dan officiële termijn

#1 , 12 dec 2020 20:07

Ik zou graag onder mijn huurcontract uitkomen. Door corona kan ik niet werken. Voorlopig blijft dit zo en eer ik mag herbeginnen hou ik waarschijnlijk geen klant meer over. Ik zou graag de huur vroegtijdig opzeggen.ik ben nu in de tweede periode van 3 jaar. Ik ben bang dat de huurbaas hier niet mee akkoord gaat..wat kan ik doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 12 dec 2020 21:17

Beste

U kan opzeggen met 3 maand vooropzeg. Deze gaat in de eerste van de maand volgen op uw opzeg.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur

#3 , 12 dec 2020 22:14

Gaat dit over een woninghuurovereenkomst of over een handelshuur ?

Reclame

freelance

#4 , 13 dec 2020 14:38

TS gewaagd weliswaar van "klanten " , maar ook van " 2e periode van 3 jaar " , wat eerder wijst op een woninghuur , en niet handelshuur .
Woning huur opzeggen in 2e perode is 3 maand opzeg tijd , en 2 maand opzegvergoeding .
( Indien woning dienstig als hoofdverblijfplaats ,gelegen in Vlaams gewest ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

bosprocureur

#5 , 13 dec 2020 15:32

TS gewaagd weliswaar van "klanten " , maar ook van " 2e periode van 3 jaar " , wat eerder wijst op een woninghuur , en niet handelshuur .
Woning huur opzeggen in 2e perode is 3 maand opzeg tijd , en 2 maand opzegvergoeding .
( Indien woning dienstig als hoofdverblijfplaats ,gelegen in Vlaams gewest ) .
.............. Zoals Basejumper al direct in de eerste reactie gezegd had dus ?

Nu ja, TS kan altijd iets anders overeenkomen met de verhuurder, als hij bijvoorbeeld voorstelt om een bedrag vergelijkbaar met de kosten van een makelaar te zijnen laste te nemen; ik geef maar een voorbeeld.

Terug naar “Huren”