Fusie

tamaravl
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fusie

#1 , 21 nov 2020 21:16

Ons ziekenhuis fusioneert met een ander groter deze zal pas in 2022 worden gedaan.
Nu wij als hoofdverpleegkundige kunnen niet meer aanblijven omdat niet alle diensten kunnen blijven. In het groter geheel moeten we een assestment doen of als adjunct werken met hetzelfde loon.
We hebben allen een examen gedaan als hoofdverpleegkundige maar moeten nu terug een assestment doen om ons te bewijzen. Kan dit zomaar. Ook zijn de grootste deel benoemd als hoofdverpleegkundige. Wat kunnen we doen? Welke weg is er mogelijk? Kunnen we zelf iets eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 22 nov 2020 11:11

Zeker in de privé is het courant bij reorganisaties/fusies om reassessments te doen of zelfs procedures van intern solliciteren op te zetten.

tamaravl
Topic Starter

#3 , 22 nov 2020 15:00

Het is een privaatrechtelijke die en publiekrechtelijke opslorpt. Az lokeren opgegeten door Az niklaas. Ik ben statutair benoemd als hoofdverpleegkundige zoals mijn meeste collega's, we zitten in een BV 5

Reclame

tamaravl
Topic Starter

#4 , 22 nov 2020 15:01

De huidige hoofdverpleegkundige in Azn moeten geen assestment opnieuw doen?
Eerlijkheid? Kunnen we hier iets tegen doen?

Franciscus

#5 , 22 nov 2020 16:47

Wat zegt de vakbond?
Beste zou zijn dat iedereen terug kan solliciteren voor de nieuwe job - niet geslaagd wel behoud van wedde maar niet in lijnfunctie die iets meer betaald wordt vb.

tamaravl
Topic Starter

#6 , 22 nov 2020 19:58

We moeten de herverdeling maar slikken dan, is frustrerend. Het geeft precies weer dat we de vorige jaren niks hebben gedaan.

We zullen meedoen.
Ik begrijp dus dat we moeten ondergaan.

Vakbond spreekt mee met de directie

Terug naar “Andere”