Huurders verwaarlozen mijn huis

adinda_vdb
Topic Starter

Huurders verwaarlozen mijn huis

#1 , 16 okt 2009 16:20

Hallo,

ik heb vorig jaar een huis gekocht, en wilde het nog een jaar verhuren omdat ik nog studeerde. Het gaat om een mooie bungalow met 3 slaapkamer en een mooie tuin....of het was toch mooi.
De huurders hebben het volledig verwaarloosd, de tuin is een wildernis, de rolluiken zijn steeds naar beneden, ik heb al verschillende keren gebeld en aangebeld maar ik krijg geen gehoor. De verhuur is gebeurd via het interim kantoor waar de twee werken, deze hebben ook de borg opzijgezet.
Ik weet niet wat ik moet doen, ze hebben ook al eens een maand huur overgeslaan. Toen ik nogmaals aanbelde kreeg ik weer geen gehoor, en toen ik de veranda binnenkeek, brak mijn hart. Overal vuilnis en grote overvolle vuilniszakken, blikjes op de grond, en overal viezigheid. Ik ben bang dat ze terug naar portugal gaan gaan en mij met de vuiligheid achterlaten.
Ik heb geen officiele plaatsbeschrijving maar ik heb wel foto's van elke kamer gemaakt.
Kan ik hen het huis uitzetten, het contract loopt in december af. En wat met alle opgelopen schade?
Alvast bedankt voor de hulp,

Adinda

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 okt 2009 19:03

Geen officiële plaatsbeschrijving beperkt uw verhaal tegen schade enorm. Vuiligheid en dergelijke kan u wel laten vaststellen. U kan hen aangetekend een brief sturen met daarin de mededeling dat met het oog op het vervallen van de huurovereenkomst u het pand nog tijdens de maand november wenst te bezichtigen. Stel dan in de brief 3 data voor en geef hen 10 werkdagen vanaf kennisname om u te laten weten dewelke voor hen past. Dat u bij gebrek aan antwoord op de eerste datum van de drie voorgestelde zal langskomen.

Staat de borg op een geblokkeerde rekening?

Uitzetting op zich gaat langer duren dan het contract nog loopt. U heeft het contract toch al officieel beëindigd?

Voor de huurwet kan je steeds in de link in onderschrift huurwet0708.pdf raadplegen.

Hopelijk helpt dit u verder?

Reclame

Terug naar “Huren”