Goeiemiddag,
Ik heb een vraagje. Even situatie schetsen. Ik heb 1 zoontje uit 1ste huwelijk en 1 uit huidig huwelijk.
Ex heeft schriftelijk laten weten (aan rechter) dat hij zijn zoon niet meer hoeft te zien en geen gebruik meer wil maken van bezoekrecht.
Nu heb ik exclusief ouderlijk gezag over mijn zoon van 6 gekregen en ex is net naar buitenland verhuisd (land onbekend).
Mjin zoon wil nu echter zijn naam laten veranderen en dezelfde achternaam aannemen als zijn broer (dus zelfde naam als huidige echtgenoot). Enerzijds omdat die niets meer met zijn vader te maken wil hebben, mijn man is zijn vader en anderzijds omdat ie gepest wordt met zijn huidige achternaam zegt hij. Sommige mensen vinden dat mijn oudste zoon minder zou moeten krijgen van mijn man/schoonfamilie dan de 2de..omdat hij niet de biologische vader is. En dat in het bijzijn van mijn zoon! Het hoeft niet gezegd te worden dat mijn man evenmin gelukkig is met zulke uitspraken en het wijt aan de stom(p)zinnigheid van die mensen)
Is dat mogelijk zonder de toestemming van ex? Kan mijn zoon wettelijk mijn man als vader zien?
Als je toestemming nodig hebt en je kan ex niet meer bereiken? Wat dan?