cvs en fibro en procederen tegen het riziv

jeunesse
Topic Starter

cvs en fibro en procederen tegen het riziv

#1 , 12 okt 2009 21:28

Beste,

Het is nog niet zover maar veel mensen raden mij aan om dit hier te bekijken.

Weet er iemand of er een specifieke verzekering (bij bank- of verzekeringsagent...)bestaat die de kosten van een advocaat dekt bij het procederen tegen het riziv? vb bij de familiale ofzo?

Bij mij is de diagnose cvs en fibro gesteld. Momenteel heb ik nog geen problemen, maar ken veel mensen die wel problemen hebben met het riziv.

Ik heb al heel veel telefoontjes gedaan naar verzekeringsinstellingen maar ik kan maar geen duidelijkheid krijgen.

Ik weet ook dat je je kan aansluiten bij een vakbond, maar ik heb al vaak gehoord dat ze je niet kunnen helpen. En natuurlijk moet je 6 maanden aangesloten zijn voor ze iets kunnen doen voor jou, en stel dat er zich iets zou voordoen binnen deze 6 maanden dan ben ik de pineut.

Dus alle info is echt welkom!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 12 okt 2009 21:57

Bij ETHIAS kan je een rechtsbijstandverzekering afsluiten die bij 'niet contractuele geschillen' tussenkomt...maar de voorwaarden ken ik niet!

Een zaak voor de arbeidsrechtbank kan u zelf bepleiten...verder is er mss. nog de mogelijk tot (gedeeltelijk) gratise rechtsbijstand....info op www.advocaat.be (juridische bijstand)

FRAMBOSEKE

#3 , 24 okt 2009 19:05

Geachte,

Heb je een familale verzekering ?
ik heb ooit met de rechtsbijstand een medische flater aangevochten, en gewonnen. 't duurde wel 7 jaar, dus hou er rekening mee.
'k weet niet of dit bij u van toepassing kan zijn, maar vraag eens na.
f

Reclame

Terug naar “Andere”