Zending niet ontvangen, koerier tekent zelf, klacht afgesloten zonder oplossing.

Bumblebee
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Zending niet ontvangen, koerier tekent zelf, klacht afgesloten zonder oplossing.

#1 , 30 sep 2020 17:36

Hallo iedereen. Begin van de maand verwachtte ik een zending via GLS. Op het moment van levering was ik thuis, echter geen koerier gezien, geen briefje in de bus. Op de tracking pagina na invullen postcode staat mijn achternaam, echter verkeerd geschreven.

GLS gecontacteerd en moest maar in de buurt gaan zoeken en een dossier laten openen via de verzender.
Toen de verzender van het pakket met GLS contact opnam gaven ze aan dat het pakket op een ander nummer in de straat was geleverd... Het nummer dat ze meegaven bestaat echter niet in onze straat...

Omdat ik dan na 2 weken geen nieuws meer had van de verzender (ze hadden het hogerop doorgegeven aan het management,...) heb ik zelf terug contact opgenomen met GLS. Ik kreeg te horen dat de klacht positief was afgesloten "omdat ze een nieuwe handtekening hadden verkregen" ?? Vraag me af wie er getekend heeft. Ik heb nog steeds geen koerier van GLS gezien, niets getekend en het pakket niet ontvangen.
Op dat document staat mijn naam dan plots wel correct geschreven... En zo sluiten ze hun klachten maar positief af door zelf een nieuw document op te stellen?

Op de vraag om hun koerier te bellen en te tonen waar het pakket exact is geleverd reageren ze niet.

Heeft iemand hier reeds verdere stappen voor ondernomen bij gelijkaardige situatie zoals klacht neerleggen bij de politie,... en levert het werkelijk resultaat op?

Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 30 sep 2020 17:58

Politie gaat enkel klacht van schriftvervalsing kunnen opnemen, pakketjes die niet bezorgd worden zijn hun bevoegdheid niet.

denlowie

#3 , 30 sep 2020 17:58

Ik vrees dat het zeer weinig gaat opbrengen, daarom laat deze zendingen toekomen op een afhaal punt veel veiliger .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie

#4 , 30 sep 2020 18:00

Politie gaat enkel klacht van schriftvervalsing kunnen opnemen, pakketjes die niet bezorgd worden zijn hun bevoegdheid niet.
Ik heb dit bij een vriend gezien en dan begint het hé, een grafoloog aanstellen, en deze is zeer duur en je moet dit betalen, het sop de kool niet waard .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg

#5 , 30 sep 2020 18:41

De verantwoordelijke is de afzender.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Blaatpraat

#6 , 01 okt 2020 13:06

De verantwoordelijke is de afzender.
En die kan zeggen: er is bewijs dat het geleverd is mét handtekening.
De bal ligt in het kamp van de ontvanger nu dus.

Meeboo

#7 , 01 okt 2020 13:19

tegenwoordig tekenen alle koeriers zelf af wegens COVID, dus in hoeverre geldt die stelling nog?

Bumblebee
Topic Starter

#8 , 01 okt 2020 16:13

Dank voor de reacties! Had intussen ook nog contact opgenomen met de ombudsdienst. Ze ontvingen de aftekening voor ontvangst van deze zending en vragen nu om een kopie van mijn ID bewijs om de handtekening te vergelijken...

EDIT: Benieuwd of de handtekening zal overeenkomen :roll: aangezien GLS nadien had vermeld dat ze op een ander nummer in de straat hadden geleverd, een onbestaand nummer, een open ruimte tussen 2 woningen...

Terug naar “Consumenten Koop”