plaatsbeschrijving zoekgeraakt

anon123
Topic Starter

plaatsbeschrijving zoekgeraakt

#1 , 12 okt 2009 09:55

Ik heb een plaatsbeschrijving laten opmaken samen met de huisbaas bij een landmeter-expert. Deze plaatsbeschrijving is nu zoekgeraakt. Ik vroeg mij af of ik hier een kopie van kan krijgen?
Ik heb de plaatsbeschrijving nodig aangezien ik uit het appartement ga (ik heb een 3-6-9 contract en ga er na 1,5 jaar uit) en een nieuwe huurder het contract overneemt (inclusief plaatsbeschrijving). Kan iemand mij verder helpen? Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 okt 2009 10:40

Is het contract geregistreerd? Dan kan u een kopie bekomen op het lokale registratiekantoor.

Anders zal u de eigenaar om een kopie dienen te verzoeken.

anon123
Topic Starter

#3 , 12 okt 2009 11:34

De landmeter heeft een dossier geopend voor deze plaatsbeschrijving. Het factuur heb ik wel nog, met alle gegevens van het dossier en de landmeter.
Verder weet ik niet wat u bedoelt met de vraag of het contract geregistreerd is.. Mijn huisbaas wil alles officieel in orde hebben, dus ik neem aan van wel..

Reclame

Vandebos

#4 , 12 okt 2009 11:48

Normaal gezien dient de huisbaas het contract te hebben laten registreren bij het lokale registratiekantoor. Anders kan hij bij een klassieke 3-6-9 geen aanspraak maken op de normale opzegtermijnen en wederverhuringsvergoedingen. Op dat kantoor kan u dus normaal gezien een kopie bekomen als u zich ginds met identiteitskaart presenteert.

Misschien dat de landmeter u nog een kopie kan bezorgen.

Lees de pdf bestanden huurwet0708 en registratie huurcontract eens uit de links in onderschrift. Dan kent u uw rechten als huurder bij het verlaten van een huurpand.

Terug naar “Huren”