slopen van gebouw

de Rik
Topic Starter

slopen van gebouw

#1 , 07 sep 2020 20:57

Vandaag kennisgeving onderzoek betreffende een omgevingsvergunningsaanvraag
aangetekend gehad van de stad.
Betreft het slopen van bestaande gebouw en het bouwen van een appartementsgebouw
met 3 wooneenheden.
Mijn vraag is : mijn appartement grenst aan het slopen van het gebouw , wat kan ik nu doen ?
indien er schade zou zijn aan mijn appartement .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2020 21:13

Dan is de bouwheer aansprakelijk.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus

#3 , 07 sep 2020 21:43

Uw brandverzekering al eens bellen ...zullen vermoedelijk al vertellen dat er voorafgaandelijk een gedegen plaatsbeschrijving dient te gebeuren met experten van beide eigenaars VOOR de start van de afbraak.

Reclame

de Rik
Topic Starter

#4 , 08 sep 2020 08:16

Gisteren , heb ik laat gevraagd om een plaatsbeschrijving en antwoord gehad vannacht.
<Beste , dit wordt ten gepaste tijden uitgevoerd ! Alvast bedankt>
Wat nu?

bosprocureur

#5 , 08 sep 2020 08:37

Even geduld , en een afspraak trachten te regelen?

mava105

#6 , 08 sep 2020 09:46

Zeker goed in het oog houden. Van zodra je enige activiteit ziet aan/in uw buurpand reageren. Want afbrekers willen meestal beginnen zonder PB. Zorg ook dat de PB is opgemaakt in naam van de bouwheer, en niet van een onderaannemer zoals de afbreker. Dan zijn de andere aannemers die later komen, zoals de metselaar of dakwerker (en al de rest) daar niet aan gehouden.

Thomas Morus

#7 , 08 sep 2020 11:20

Als de bouwheer nalaat een PB op tegenspraak op te stellen dan staat hij ingeval van schade achteraf zeer zwak.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

de Rik
Topic Starter

#8 , 08 sep 2020 11:59

De aanvrager staat vermeld op de brief ( naam en voornaam ,dan bouwwerken )

wat houd het in ? : Opmerkingen moeten uiterlijk binnen een termijn van 30 dagen na ontvangst van deze kennisgeving ingediend worden
met vermelding van het referentienummer xxxxxxxxxxxx. Dit kan via het omgevingsloket ( www.omgevingsloket.be/publiek ) of door te bezorgen aan het college van burgemeester en schepenen ( via mail: info@xxxxxx.be, post of tegen ontvangstbewijs afgeven aan het stadsloket )

PS : gisteren 07/09.2020 de brief gehad via postbode aangetekend.
wat na 30 dagen?
dit is mij nieuw , hierin is het niet meer zoals vroeger.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”