Muizen tussen plafond en muren en buizen.

louiza
Topic Starter

Muizen tussen plafond en muren en buizen.

#1 , 05 sep 2020 20:49

Goedenavond allemaal

Advies als kan aub.Ik heb sinds ik appartement woon last van muizen ,nou poest ik regelmatig ,ruim etensresten op en zet muizen vallen en dan verdwijnen die.Mijn echtgenoot heeft ook bij intrek van onze appartement de kachels los gemaakt en proper gemaakt geverfd en gaten dicht gemetseld.
Nu weet ik van de buren beneden dat die gif gebruiken voor muizen.Hebben ze me zelf verteld.
Nu komt het ! Ik ruik een ontzettende stank van muizen bij de kachel ,waarschijnlijk hebben zij gif gegeten benden en zijn ze achter de kachel dood gegaan.
Ps mijn huisbaas heeft nooit iets vermeld betreft muizen .Wat kan ik het best doen ?

Dank u wel

Grt Louiza
Life is a journey enjoy the ride.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2020 09:05

Muizen en ander ongedierte zijn een probleem van de huurders, en niet van de eigenaar. Huurders brengen ze binnen door laten liggen van voedselresten of onvoldoende kuisen. Eigenaars/verhuurders kunnen daar niets aan doen.
DE meeste giften voor de verdelging van muizen werkt niet onmiddellijk, maar laat de diertjes naar hun nest weerkeren, zodat ze daar doodgaan, en uitdrogen. Er is dus eigenlijk geen reukoverlast.
oplossing: schakel een erkend ongedierteverdelgingsbedrijf in.
De behandeling dient eigenlijk in het GEHELE GEBOUW uitgevoerd te worden om enig succes te hebben (muizen hebben nl pootjes en kunnen zich verplaatsen). Spreek er dus uw syndicus over aan, of maak afspraken met de andere bewoners.

lukasi

#3 , 06 sep 2020 09:17

of een kat
:)

Reclame

Oude Belg

#4 , 06 sep 2020 13:50

En als u muizenvallen plaatst, gebruik dan geen kaas. Muizen lusten geen kaas (buiten de Disney studio's); pindakaas o.i.d is aantrekkelijker.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

louiza
Topic Starter

#5 , 06 sep 2020 20:21

Muizen verdrijven is niet gemakkelijk men die er mee te maken heeft gehad begrijpt wat ik bedoel.

Ik weet wat mijn verantwoordelijkheid is in tegenstelling tot anderen.
Ik heb zo veel geld uitgegeven aan muizen plakkers en wel honderden gevangen.Maar buren gebruiken dus gewoon gif.

Wanneer is het de taak van huisbaas om er iets aan te doen?
Want ze zitten.tussen de muren en buizen en appartement is oud..

Oude Belg Thanks voor de tip

Grt louiza

mava105

#6 , 07 sep 2020 09:06

Het is nooit de taak van de huisbaas ongedierte te verwijderen. Hij heeft er immers geen vat op hoe proper / grondig de huurders kuisen en leven

denlowie

#7 , 07 sep 2020 09:13

Als het te erg word plaats apparaatjes met ultrasone golven zijn goedkoop en dier en milieu vriendelijk
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

louiza
Topic Starter

#8 , 07 sep 2020 12:25

Dank jullie wel voor de berichten

Het is een oude centraal verwarming die wij hebben.
Wij kunnen die bovenkant eraf halen en proper maken maar die verwarming helemaal verwijderen niet.
Want volgens mij zitten daar dode muizen.Vanwege de stank die ik ruik.

Nogmaals bedankt allemaal

Terug naar “Huren”