Huur overeenkomst

Pascalefred
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur overeenkomst

#1 , 02 sep 2020 13:53

Ik heb een vraag ivm met mijn huurovereenkomst.Ik huur samen met mijn moeder een appartement met tuin op een eerste verdieping.
In het huurcontract staat het appartement beschreven met inclusief op het gelijkvloers een bureel/kamer met wasbak en verwarmings element.
Naast het bureel kamer eveneens op het gelijkvloers bevind zich een kleine wasplaats met aansluiting voor wasmachine.
Beide plaatsen op het gelijkvloers geven uit op een tuin die inbegrepen is in het appartement.Alsook beide plaatsen op het gelijkvloers.
Ik gebruik de plaats die beschreven staat in het huurcontract als bureel/kamer als recreatieplaats waar een oude lederen zetel staat , een comode met televisie toestel en enkele kasten om extra spullen op te bergen, er wordt gestreken en er staat een printer voor mijn administratieve taken.
Enkele weken geleden kwam een klusjesman ontsoppingswerken uitvoeren oa in het bureel/kamer die ik hier beschreef en heeft gemeld aan de verhuurster dat deze plaats er uitziet als een living. Als gevolg kreeg ik een zeer dreigende telefoon van de eigenares dat wij aan wooncreatie doen
in de het bureel/kamer gedeelte alsof er een soort studio is gecreeerd weldegelijk zonder douche of kookgelegenheid, ik moest deze plaats onmiddelijk ontruimen want hiervoor was geen vergunning en ze dreeg zelf vaststelling te laten doen door de politie om een uitdrijving te kunnen bekomen.Want volgens haar was deze ruimte een wasplaats die zich trouwens naast de bureel/kamer bevind in de ruimte in kwestie is geen aansluiting voor wasmachine voorzien.
Mijn vraag is doe ik hier iets onrechtmatig door deze plaats te gebruiken als extra onspanningsruimte die mogelijkheid biedt om bv extra televisie te kijken en waar ocasioneel een vriend of vriendin uit het buitenland enkele dagen kan slapen allicht vrij van betaling. Mijn moeder en ik staan officieel ingeschreven op het adres en ik heb mijn slaapkamer op de eerste verdieping . Wie kan mij antwoord bieden op mijn vraag?
Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 02 sep 2020 14:51

politie komt hier zelfs niet in tussen

nog kan de ontstopper enige vaststelling doen en is het niet zijn taak om controle daar op te doen of tegen de verhuurder uw leefomstandigheden uit de doeken te doen (privacy)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2020 16:26

Niks van aantrekken en best slot vervangen, want mogelijks heeft verhuurder of ontstopper een sleutel. Slot bijhouden en bij vertrek /einde huur terugsteken.

Reclame

Terug naar “Huren”