Dagvaarding huurcontract (student)

Hello325
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Dagvaarding huurcontract (student)

#1 , 25 aug 2020 14:20

Ik heb op 11/08/2020 een e-mail gestuurd naar een potentiële huurbaas voor een kot (nadat ik deze heb bezichtig). Vervolgens heb ik op 17/08/2020 zijn huurcontract ontvangen, deze echter nooit ondertekend door twijfels. Nu dat ik een ander kot in huur zal nemen heb ik dit gemeld en zegt de huurbaas dat hij mij zal dagvaarden wegens het niet nakomen van de engagementen als ik vandaag zijn huurcontract niet onderteken. Nu vroeg ik mij af of dit wel echt zo mogelijk is.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2020 14:21

Hangt af van wat u in de e-mail hebt geschreven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hello325
Topic Starter

#3 , 25 aug 2020 14:32

Hangt af van wat u in de e-mail hebt geschreven.
Dit was mijn e-mail bericht;

Beste,
Ik heb uw e-mail goed ontvangen en u gaat zsm de ingevulde papieren terugkrijgen. Ivm de huisregels heb ik een aantal vragen; zijn kaarsen in de studio toegestaan?, moet het eigen vuilnis, pmd, enz .. buiten gezet worden of is de kelder voldoende? En welk meubilair (buiten de keuken en kasten) zal in de studio blijven? Dit was niet helemaal duidelijk tijdens de bezichtiging.

Vervolgens stuurde hij mij deze bericht terug;
Beste,
Kan u zo vlug mogelijk het getekende huurcontract bezorgen aub. Ik krijg nog heel veel aanvraag voor deze studio en tot zolang ik geen getekend huurcontract heb, heb ik ook geen zekerheid.

Ik heb zijn huurcontract dus nooit ondertekend en vervolgens heeft hij mij ook nog eens bedreigd/mij onder druk gezet met een dagvaarding zodat ik zijn contract onderteken. Kan je zoiets wel doen?

Reclame

mava105

#4 , 25 aug 2020 16:46

Bluf.
Heeft hij ooit geantwoord op de door u gestelde vragen? Neen, zeg hem dan dat je een ander kot hebt gevonden omdat je geen tijdig antwoord hebt gekregen op uw vragen.

Franciscus

#5 , 25 aug 2020 19:42

Ik zou eerder schrijven niet leer geïnteresseerd te zijn gezien geen antwoord op uw vragen.
Dat u al of niet een ander kot hebt gevonden is niet zijn zaak.

Terug naar “Huren”