Ex op ziekenkas wegens reuma

Zonnetje111
Topic Starter

Ex op ziekenkas wegens reuma

#1 , 28 sep 2009 21:31

Goedeavond, een tijdje geleden ook al een vraag gepost, intussen hetvolgende:

Ex is al enige tijd in ziekenverlof, vertelt nu dat ze reuma hebben vastgesteld.

ik kan er niet aan doen, maar het voelt aan als een trucje om mij nog steeds alimentatie te laten betalen (momenteel heb ik de zaak terug in gang getrokken voor de rechtbank omdat kinderen meer bij mij verblijven dan in voorlopige vonnis en ik nog steeds zelfde bedrag aan alimentatie betaal)

Zou het nu kunnen dat ik dit bedrag, omwille van haar reuma, moet blijven betalen, of misschien zelfs meer?

Ik vind persoonlijk dat zij ook ander werk kan gaan zoeken waardoor zij hier geen last van ondervindt. Ze werkt nog maar sinds een aantal jaar, heeft na haar studies eerst jarenlang niet gewerkt, tot een jaar voor we uiteen gingen. Heb altijd gevonden dat ze moest doorzetten en niet zo lui moest zijn, dat iedereen moet werken. Toen was dat ook nodig om samen te kunnen rondkomen.

Een aantal maanden geleden is ze voltijds beginnen werken, vertelde ze me met veel trots en toevallig rond die periode kreeg ze communicatie van mijn advocaat over wijziging regeling en dergelijke en nu ineens dit.

Kan ik hier de dupe van worden of niet? Zelfs al is haar reuma gegrond, moet ik daar dan voor boeten?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zonnetje111
Topic Starter

#2 , 08 okt 2009 10:21

Niemand die een richtlijn kan geven in hoeverre dit effect zou kunnen hebben op me?

Mijn advocaat had me gezegd dat ze meteen iets ging laten weten wanneer ze de tegenpartij gehoord had, dus heb momenteel geen zin om haar weer voor de zoveelste keer lastig te vallen.

Mijn ex is nu al ruim 4 maanden thuis hoor ik van de kinderen.

Lex

#3 , 08 okt 2009 10:34

T'ja wat moeten we daar op antwoorden?

Een zieke wordt regelmatig gecontroleerd door de 'medisch adviseur'....als die zegt dat uw ex ziek is...'dan is ze ziek', of u nu denk dat ze te lui is om te werken of niet...maakt geen verschil.

Reclame

Zonnetje111
Topic Starter

#4 , 08 okt 2009 11:11

Ja ja ok natuurlijk. Dat is mijn vraag dan ook niet. Ik zeg letterlijk of dat het nu gegrond is of niet, wat kan dit voor mij inhouden?
Qua dat alles nu terug bij advocaat zit, conclusies gemaakt in aanloop naar rechtzaak om alimentatiebedrag te veranderen.

Lex

#5 , 08 okt 2009 11:19

En wat vermeld je echtscheidingsvonnis/EOT?

Zonnetje111
Topic Starter

#6 , 08 okt 2009 11:45

Wij hebben enkel nog maar een voorlopig vonnis waarin de regeling stond dat ik de kinderen om de 2 weken in het weekend zou zien en alimentatie diende te betalen. Er was ook een maatschappelijk onderzoek gebeurd waarin werd aanbevolen om deze voorlopige regeling uitbreiden naar een bilocatieregeling.
Een jaar en een half geleden hebben wij onderling de regeling uitgebreid naar 9/5 (5dagen bij mij) en alimentatie hetzelfde. Ondertussen begint dit wel gaan te wegen, aangezien ik dubbel betaal voor mijn kinderen: alimentatie en al hun kosten die ik altijd heb gedragen van in het begin, zoals kleding enzovoort die zij eigenlijk moest meegeven, maar niet deed.
Daarom heb ik een advocaat aangesproken om ineens de regeling naar 7/7 te veranderen alsook alimentatie. Al zou het toch bij 9/5 blijven, zou ik minder of zelfs geen alimentatie dienen te betalen volgens advocaat.

Dat is zo ongeveer de situatie.

Terug naar “Echtscheiding”