Omheining

Mechelen
Topic Starter

Omheining

#1 , 16 jul 2020 19:00

Dag, weldra wilde ik een omheining van ongeveer 50 meter plaatsen tegen de perceelgrens. Momenteel staan hier coniferen van 3 meter hoog maar deze zijn uitgebloeid en vergen veel snoeiwerk. Alles is/wordt geplaatst op mijn grond. Ik wilde echter een gesloten houten omheining met 2 onderbetonplaten plaatsen met totale hoogte van 2,6 meter. Mijn buren hebben een aangebouwde pergola die hoog ligt en dus in mijn tuin inkijk heeft. De relatie met die buur is zeer belabberd. Kan ik deze omheining plaatsen mits gemeentelijke aanvraag? Kan de buur ongegrond bezwaar inbrengen ondanks de inkijk. Kan ik ook vb een stuk van 10 meter op 2,6 m hoogte doen en een deel op 2 m hoogte?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2020 19:45

Doe eens navraag bij de milieudienst / stedenbouw van uw gemeente. Plaatselijke regels kunnen afwijken.

Mechelen
Topic Starter

#3 , 16 jul 2020 19:59

Dank je Franciscus. Wat als de regels niet afwijken. Kan ik dan een afwijking vragen op de gemeente?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”