Verhoogde kinderbijslag voor gehandicapte kinderen

Bikevriend
Topic Starter

Verhoogde kinderbijslag voor gehandicapte kinderen

#1 , 02 okt 2009 14:22

Ik ben sinds 2003 gescheiden met EOT met co-ouderschap, maar niet met een gelijke verblijfsregeling. Mijn kinderen verblijven om de 14 dagen van woensdag t/m zondag bij mij. Ik heb drie kinderen waarvan een gehandicapte tweeling, de kinderen zijn bij mijn ex gedomicilieerd.
Ik betaal per maand 175 euro per kind aan onderhoudsgeld, dat destijds onder druk is overeengekomen, maar dat m.i. veel te hoog is (in totaal bijna 1/3 van mijn inkomen). Buiten het normale kindergeld, ontvangt mijn ook nog het verhoogde kindergeld (+ ook andere subsidies) omwille van de handicap van mijn twee kinderen. Mijn vraag is of ik in evenredigheid van de verblijfsregeling hierop geen recht heb. Dit verhoogde kindergeld (en de andere tegemoetkomingen) zou in principe moeten dienen om de extra kosten, verbonden aan de handicap van mijn kinderen, te dekken. Zoals de situatie nu is, draag ik deze kosten zelf, bovenop de maandelijkse alimentatie.
Algemene vraag mbt het onderhoudsgeld : is 1/3 van het netto-inkomen een billijke regeling voor drie kinderen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 03 okt 2009 12:10

Billijk, wat is billijk?

Een EOT is een overeenkomst tussen de twee ex-partners en die is bindend!
U zal zixh moeten houden houden aan die overeenkomst, tenzij uw ex akkoord gaat met een vermindering van het onderhoudsgeld.
Idem voor de extra kosten die de handicap met zich meebrengt...als het zo in uw EOT staat....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”