Dag iedereen,
Sedert 01/04/2008 huur ik een woning voor de prijs van 850 euro per maand, geregistreerd huurcontract, wat niet wil zeggen dat ik in een villa woon maar zoals de meeste verhuurders, hij vertikt het de hoognodige herstellingen te laten uitvoeren.
Dus heb ik bouwgrond gekocht en begin ik te bouwen, de verhuis is voorzien voor juni 2010.
Ik heb een huurcontract van drie jaar, dan zit ik dus in mijn derde huurjaar, ik heb de verhuurder nog niet op de hoogte gebracht van mijn bouwplannen.
De verhuurder heeft in juni vorig jaar de termijn van drie jaar veranderd in “onbeperkt” en geparafeerd maar enkel in mijn afschrift van het huurcontract, niet geregistreerd. Het huurcontract dat bij de makelaar is opgemaakt in 2008 en zijn eigen kopij, daar is niets aan veranderd, dat weigerde de verhuurder.
Kan ik verhuizen naar mijn eigen woning zonder problemen of moet ik een schadevergoeding betalen? Ik heb het eerste jaar dat ik hier woon op eigen kosten elektrische rolluiken laten plaatsen omdat er vocht tussen het dubbel glas zit, stom, ik weet het.
Wanneer iemand me de juiste informatie zou kunnen bezorgen zou ik zeer blij zijn, alvast bedankt.
Prettige dag,
Jany