Blote eigendom en kadaster

MONACO
Topic Starter

Blote eigendom en kadaster

#1 , 02 jul 2020 13:56

bij het overlijden van mijn echtgenoot heeft mijn zoon de helft van de echteljke woning in blote eigendom geërfd. hij ontvangt nu een aanslagbiljet van het kadaster waar naast de vermelding van zijn eigen huis ook de helft van de waarde van mijn kadastrale aanslag vermeld is.
Is dat juist? moet ik als vruchtgebruiker niet de totale kadastrale aanslag betalen ?
bedankt voor antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2020 15:17

U hebt gelijk. De vruchtgebruiker betaalt de belasting op zijn vruchten, niet de blote eigenaar.
Maar het federale kadaster verstuurt geen aanslagbiljetten. Dat doen de Vlaamse tollenaars.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

wanton

#3 , 02 jul 2020 17:57

Ik raad aan dat één van beiden op MyMinfin gaat kijken naar de eigendomsverdeling. Misschien staat dat genoteerd dat beiden voor de helft volle eigenaar zijn.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jul 2020 20:19

Zelfs als beiden volle eigenaar zijn is het ongebruikelijk dat de OR voorheffing naar beide eigenaars wordt verstuurd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”