Opzeggen contract + extra betaling? (Bevat bericht verhuurder)

julioacosta
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzeggen contract + extra betaling? (Bevat bericht verhuurder)

#1 , 26 jun 2020 06:45

Hallo allemaal,

Ik heb een huurcontract ondertekend (11 juni), en kan door persoonlijke omstandigheden niet meer verhuizen. Het contract was zodat ik op 1 september kan verhuizen. Ik heb de verhuuder met tijd laten weten (25 juni) dat ik het moest opzeggen. In het contract stond dat na onderteking, direct een borg van €485 betaald moest worden (1 maand huur). Deze heb ik niet betaald doordat ik niet zeker was over het verhuizen. De verhuurder heeft mij de volgende bericht gestuurd:
“Hallo Julio,
dat is geen goed nieuws. Ik betreur het dat u van gedachten bent veranderd. Ik moet u meedelen dat het ondertekenen van de huurovereenkomst betekent dat ik aansprakelijk ben voor het betalen van een borg plus een maand huur tot een totaalbedrag van 970 euro. Uw verplichting om de borg ONMIDDELLIJK te betalen, staat nog steeds en ik verzoek u dringend dit meteen te doen. Je hebt me veel extra werk en administratie opgelegd, behalve teleurstelling en frustratie.
Ook hier zijn de transfer gegevens hiervoor: 485 euro naar IBAN x. Naast uw betaling heb ik een formeel schriftelijk bericht nodig dat u wilt dat de overeenkomst op 30 september afloopt. Dan kan ik je toestaan ​​om een ​​maand eerder te vertrekken (helemaal niet te huren) en de kosten voor de huur te verlagen. Dank u.”
Ben ik door de wet verplicht om dit bedrag te betalen? Ik ben niet heel bekend met Nederlandse wet en heb advies nodig. Alles helpt.

Julio

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2020 09:08

k ben niet heel bekend met Nederlandse wet en heb advies nodig.
Dit is een Belgisch forum, dat raad geeft over de Belgische wetgeving. Die is mogelijks anders dan die in Nederland.
Zie verder op het Nederlandse www.rechtenforum.nl
In België zou je at ook moeten betalen.

Reclame

Terug naar “Huren”