Einde huurovereenkomst

Carien
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Einde huurovereenkomst

#1 , 22 jun 2020 19:32

We huurden sinds dec 2018 een appartement 1e verdieping met terras in een blok van 4 appartementen.
1. Overlast, nachtelijk lawaai, ruzies, dealen, stankoverlast van andere bewoners in blok
2. Geen borstwering voor hoge openslaande ramen, geen borstwering bij terras 1e verdieping
3. Vochtige kelderberging
4. Gemeenschappelijke kosten (poetsen en electric gemeenschappelijke delen)

Derhalve hebben we na een jaar de huur opgezegd, 2 maanden boete
De verhuurder steeds verwittigd maar geen een van bovenvermelde problemen opgelost.
Borstwering zou in dec 2018 geplaatst worden na onze verhuis, toen na aangetekend schrijven van ons in juli 2019, niet gebeurd.
Vocht in kelderberging electrische ontvochter ontvangen in bruikleen door verhuurder maar alles bleef beschimmeld.
Gemeenschappelijke kosten, poetsen zou een keer per 14 dagen plaatsvinden sinds juli 2019 periodes van 5 weken sinds corona helemaal niet meer.
Overlast andere bewoners na de zoveelste keer dat politie is gekomen uiteindelijk huiszoeking en drugs in beslag genomen.
Dit is dus de reden dat wij hier opgezegd hebben. Door corona niet eerder kunnen verhuizen dan 20 mei.
Op 25 mei gepoetst en sleutels ingeleverd. Overal fotos van gemaakt. Op 3 juni eindelijk meterstanden doorgegeven door verhuurder. Op 21 juni verzoek om waarborg op haar naam laten uit te betalen geen probleem is de boete dan mee verrekend.
Echter geen enkel opmerking dat iets niet in orde was. In huurcontract stond dat alles bij uittrede door professionele firma geverfd wordt op onze kosten. Ik las dat dit niet mag immers ouderdom en slijtage horen erbij. Vandaag kreeg ik te horen dat de schilder er was en de kosten voor ons zijn. We hebben zelf niet de kans gehad om dit te herstellen als er al iets hersteld moest worden, na 25 mei hadden we hier 6 dagen de rijd voor gehad. Ik heb geen offerte ontvangen van de schilderwerken, ik weet niet wat er geschilderd wordt, weet alleen dat die mevrouw voor ons een rekening van 1800 euro heeft gekregen enkel voor het schilderen van wat muren. Heb de verhuurder medegedeeld dat deze clausule wetttelijk niet mag voorkomen in huurcontract, dit is nietig.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 22 jun 2020 20:21

Indien er geen schade is aan de muren, zijn de schilderwerken inderdaad voor de verhuurder.
Op welke wijze heb jij de verhuurder op de hoogte gebracht van de problemen?
Was er uitgaande plaatsbeschrijving? Door beide partijen ondertekend?

Carien
Topic Starter

#3 , 22 jun 2020 21:32

Ik heb haar inzake de problemen per mail, telefonisch en via whats app op de hoogte gebracht.
Verder heb ik vorig jaar juli een aangetekende brief gestuurd waarop ze met een brief terug gereageerd heeft waarin alles afgedaan wordt alsof zij alles in het werk stelt, echt niet.
Aan de muren is geen schade, de schade die er is veroorzaakt in dec 2018 door lekkage dak en op de muren door de lamellen die er hangen, het was huur inclusief raambekleding en verlichting.
De uittrede is niet persoonlijk geweest ivm corona, ik heb overal fotos van gemaakt, alles gepoetst en ze heeft geen opmerkingen gemaakt dat iets niet in orde was.
Vorige week ben ik nog attest van onderhoud cv ketel gaan brengen voor de nieuwe huurder.
Gisteren mail inzake waarborg en er achteraan dat we verven moesten betalen, ik weet dus niet wat er geverfd wordt, ik kom er niet meer ze kan dus laten berekenen wat ze wil ik kan niets controleren.
Heb vandaag telefonisch aan haar medegedeeld dat ik niet voornemens ben om te betalen, omdat het niet wettelijk is wat ze doet en daarbij we hebben geen offerte gekregen en zijn zelf niet in de gelegenheid gesteld om een en ander zelf op te lossen. Ze had op 25 mei kunnen reageren dan hadden we nog 6 dagen gehad. Maar zoals met alles laat ze niets horen en moeten wij overal zelf achteraan.
Ik ga dus ook niet betalen dan start ze maar een rechtszaak

Reclame

mava105

#4 , 23 jun 2020 08:58

Zeker NIETS meer betalen. Laat ze maar naar de rechtbank trekken. Je hebt daar zelfs geen advocaat nodig om u te verdedigen.

Terug naar “Huren”