aanklagen na zoveel jaren

gekko
Topic Starter

aanklagen na zoveel jaren

#1 , 30 sep 2009 19:51

Ik ben sinds 2002 officieel gescheiden. Van mijn ex moet ik nog redelijk wat geld hebben . Ze heeft praktisch niets betaald en nu vraag ik me af of ik haar na al die jaren daar voor kan aanklagen? Ik heb nooit een klacht ingediend , haar wel aangetekende brieven gestuurd. Dit omdat ze ook geen inkomsten had. Maar dat is veranderd daar ze opnieuw gehuwd is. Nu vraag ik me af of dit mogelijk is... ook omdat ze in Spanje woont.
Mvg,
gekko.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 okt 2009 13:08

Bij ontbreken van een nauwkeuriger omschrijving van de schuld ga ik er van uit dat zij onder toepassing valt van : “Art.2262bis.§ 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar....”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Niet-betalen van een schuld is in PRINCIPE geen misdrijf en kan dan ook niet het voorwerp van een strafklacht zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”