echtscheiding

Belleke-
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

echtscheiding

#1 , 14 jun 2020 15:05

1. Partner en ik zijn officieel samenwonend. Wij hebben 3 kinderen die nog thuis wonen en allemaal nog naar school gaan.
VRAAG 1: Als wij uit elkaar gaan en de kinderen om en om een week bij ons houden moet iemand dan alimentatiegeld betalen aan de ander?
VRAAG 2: Mijn partner is ondertussen ook ontslagen. Als we uit elkaar gaan, kan ik dan verplicht worden om financieel bij te springen voor mijn partner?
VRAAG 3: Wij hebben samen een huis met tontine overeenkomst. Als één van ons tweeën in het huis wil blijven wonen, hoelang krijgt de ander dan tijd om uit te kopen? En hoelang krijgt de partner tijd om te verhuizen?
Dank je wel alvast!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 14 jun 2020 16:26

vraag 1:

verplicht alimentatie betalen kan alleen na uitspraak van een rechter, beste is altijd om samen een afspraak te maken en/of een gemeenschappelijke rekening om kosten voor de kinderen te bekostigen, maar dan wel met goede afspraken op papier.

vraag 2: u kan niet verplicht worden (vrijwillig geld geven is iets anders), als de partner in geldnood komt is er nog steeds het "OCMW" en/of familie/vrienden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2020 18:00

Als u niet meer wettig of anders samenwoont is er geen enkele reden dat er alimentatie kan gevorderd worden als steun voor de andere partij.
Regel van alimentatie is enkel bij huwelijk X aantal jaren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”