Ik zal proberen om mijn uitleg kort te houden.. Mijn partner en ik huren een huisje die heel onhygiënisch is (schimmel, elektriciteit niet in orde, geen isolatie waardoor het in de winter binnen amper 10°C wordt, water lekt van het dak in de berging waar de wasmachine is, enz enz.). De eigenaren zijn een koppel die aan het scheiden is en ze vechten om het pand. We hebben geen idee van wat er kan gebeuren. We hebben tot nu toe enkel contact gehad met de man. We wonen daar al 2 jaar zonder contract of huurwaarborg, maar we betalen wel elke maand huur. Het is al 3x gebeurd dat we de huur niet konden betalen, de huisbaas kwam toen aankloppen en ons dreigen dat zijn schoonbroer een deurwaarder os en ons buiten kon smijten. Ik ben werkloos en mijn man is de enige met een inkomen. De reden waarom we hier kwamen wonen is omdat we in een noodsituatie waren en hadden dringend een woning nodig.
De huis is in zulke slechte staat dat ik beschaamd ben om er mijn eigen familie uit te nodigen.. onlangs kwamen ze en zeiden ze dat het illegaal is om zo'n huis te verhuren en dat ik hier advies moest vragen over een mogelijke compensatie.
Sorry voor de lange uitleg en mijn slechte NL (Ik ben franstalig lol).
Dank u voor het lezen!!!