Huur en herstellingen

SteekpenningKoning
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Huur en herstellingen

#1 , 08 jun 2020 13:15

Beste allen

Ik heb enkele vragen in verband met een appartement dat ik huur en binnenkort ga verlaten. In de loop van het huurcontract heb ik enkele herstellingen uitgevoerd. Zo heb ik de douche- en badkraan vervangen die enorm was verouderd en heb ik ook een zekering vervangen omdat deze altijd sprong wanneer de waterkoker aanstond of de microgolfoven aan hoge wattages werd gebruikt.

Mijn vragen zijn de volgende:
- Ten laste van wie kwamen deze herstellingen volgens jullie? Voor de verhuurder of huurder?
- Had ik deze herstellingen sowieso moeten melden aan de verhuurder? Of moet je herstellingen enkel melden wanneer het om herstellingen voor de verhuurder zou gaan?

De nieuwe zekering is gestoken door een vakman, maar is nu zo'n viertal maanden later terug beginnen springen bij gebruik van toestellen die veel wattages vragen.
- Moet ik dit best melden aan de verhuurder? Dit lijkt mij namelijk eerder een probleem te zijn met het verouderde elektriciteitsnetwerk (het gebouw is van de jaren 1960 en de oude zekeringen worden niet meer verkocht).
- Is dit schade voor de verhuurder wegens slijtage/ouderdom?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2020 16:44

Herstellen van kranen zijn normaal voor de huurder. Wat bedoelde je met verouderd? Als ze echte oud en vetust waren, was de kost voor de verhuurder.
Als een zekering blijft afspringen is dat een teken dat er teveel vermogen wordt gevraagd van 1 kring. De zekering vervangen was niet de oplossing, want die zal blijven afslaan bij het gebruik van dezelfde toestellen. De fout kon ook aan één van de toestellen liggen.
Best verhuurder hiervan op de hoogte brengen, en hopen dat hij u iets terug betaald. Eisen kan je dat echter niet, want de werken waren niet absoluut noodzakelijk.

Reclame

Terug naar “Huren”