dossierkosten

maanwonder
Topic Starter

dossierkosten

#1 , 25 sep 2009 19:21

hallo,
tot voor kort was ik huurder van het huis dat ik gekocht heb
nu rekent het immo kantoor mij dossierkosten aan voor het afsluiten van het dossier
de eigenaar zei mij dat ze geen dossier kosten mochten aanrekenen voor het afsluiten van het dossier omdat het om een verkoop gaat en niet om het afsluiten van de huur
is dat zo?

mvg

Georges

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 sep 2009 00:20

Art. 5ter. [1 Wordt voor niet geschreven gehouden, elk beding dat de kosten voor de bemiddeling door een derde voor de verhuring van het onroerend goed ten laste legt van de huurder, tenzij de huurder de opdrachtgever is van de bemiddelingsopdracht.]1
----------
(1)<Ingevoegd>
Dit lijkt me verdacht veel op een eerste poging om de nieuwe huurwetgeving te omzeilen. Toevallig geen immokantoor aan de kust of in het waasland?

Verzoek het immokantoor vriendelijk in een aangetekend schrijven u te melden op welke clausule in het huurcontract zij zich beroepen om u deze kosten te kunnen aanrekenen. Wijs hen even vriendelijk op artikel 5 ter van de huurwetgeving.

Reclame

Terug naar “Huren”