#2 , 27 sep 2009 08:12
Kijk, sta me toe het even vanuit het standpunt van een huurder toe te lichten.
- Die makelaar hoeft niet langs te komen, en jij hoeft hem niet binnen te laten voor die "besprekingen".
- Hij mag volgens mij geen foto's trekken om die daarna te publiceren, alhoewel ik moet zeggen dat hierover op het forum verschillende meningen zijn. Jouw woning behoort tot de privesfeer, dus dat aan de luide klok hangen gaat volgens mij niet.
- De kijkdagen moeten in gezamelijk overleg gebeuren. Meestal word aangenomen dat 3x 2 uur/dag normaal is, tijdens je opzegperiode.
- Hij mag zeggen dat jij het appartement moet verlaten, maar jij hoeft daar geenszins op in te gaan. Het is jouw woning en hij "mag" binnen met jouw toestemming. Hij mag dus ook niet "alleen" binnen als jij dat niet wil of je hem de sleutels niet wil geven. Je mag het slot desnoods gerust tijdelijk verwisselen als je vermoed dat hij achter je rug toch een bezoekje zou brengen. Stel je zoiets vast, leg dan een klacht neer bij de politie wegens huisvredebreuk.
- Hij mag een uithangbord plaatsen dat de woning te koop is.
Uit wat je zegt dat de eigenaar wil dat hij alleen met bezoekers de woning wil bezichtigen vermoed ik dat je niet op al te beste voet met de eigenaar staat. Daarom de bovenstaande tips.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard