verzet tegen uitvoerend beslag onder derden

rulina
Topic Starter

verzet tegen uitvoerend beslag onder derden

#1 , 25 sep 2009 12:30

Beste

Wat als ex zich aan geen enkel vonnis houdt?
Degene die het meest mist kunnen zaaien komen het verst?
Helft van de lening zoals in het vonnis bepaald => werd nooit betaald
Helft bijzondere kosten werd NOOIT één enkele betaald
Index aanpassing werd altijd geweigerd toe te passen, zelfs een maand totaal geen alimentatie betaald.
Bovendien bekwamen we een ontvangstmachtiging na betekening vonnis, voor alimentatie en kosten bij niet betalen.
Provisioneel persoonlijk onderhoudsgeld toegekend om dringende noodzaak werd nooit betaald.
Waarom zou hij betalen het heeft geen enkele consequentie.
Verschillende malen aangemaand tot betalen => geen teken van leven.
Zijn belastingspapieren weigerde hij bij te brengen => gelukt tot op de zitting van beroep, waardoor er verkeerdelijk rekening werd gehouden met zijn inkomen (zomaar een 600€/ md uit de baan) en dus meer dan het dubbele van mij met 2 kinderen, waar hij bovendien samenwoont en zijn kosten kan delen .
Na zoveel jaren, van mist zaaien wordt het steeds ingewikkelder.
Er wordt nogmaals een afrekening gemaakt van achterstal alimentatie en bijzondere kosten.
Dit wordt weer bediscussieert door tegenpartij.
Tegenpartij maakt zelf de berekening van indexatie, staat op papier! En opmerking over de kosten waarover zij niet akkoord gaan.
Om verdere discussie te vermijden, worden deze kosten er uit gelaten en hun berekening over genomen, (om procedure beslagrechter te voorkomen)
met vraag of ze dit dan al willen betalen.
Geen teken van leven, er wordt dan zelfs totaal geen alimentatie meer betaald.
Opnieuw worden zij aangeschreven, of ze willen betalen, of procedure familieverlating?
Geen reactie, laatste herinnering wordt gestuurd
Deurwaarder wordt opdracht gegeven => bevel tot betalen => geen teken van leven =>
Beslag wordt voorbereid
ondertussen reeds 4 maanden totaal niets betaald.
Beslag in handen van zijn werkgever betekend met het verschuldigd bedrag.
verklaring van derde beslagene door zijn werkgever
Week later aanzegging beslag aan hemzelf.
Dan nog een week later betaald zijn vriendin de som van de 4 maanden dat er totaal niets betaald werd, per overschrijving aan mezelf (ik heb dadelijk mijn raadsman op de hoogte gesteld)
Dan nog een week later tekenen zij verzet aan bij de beslagrechter tegen uitvoerend beslag onder derde om reden dat bedragen waarvoor beslag werd gelegd niet volledig verschuldigd zijn. :twisted:
1ste Er werd duidelijk pas betaald nadat beslag werd gelegd. 4maanden alimentatie is al een som

2de zijn raadsman heeft mijn raadsman op geen enkele wijze op de hoogte gesteld dat een bepaalde som voldaan werd

3de => er is nog een achterstal van meerdere duizend € waarvoor nog terecht beslag werd gelegd (inmiddels verschuldigde intresten, helft lening die ook bepaald was in een vonnis, en dus volgens mij ook geïnd kon worden?? er nog niet bij :!: )

4de bovendien werd er blijkbaar een fout gemaakt door henzelf in de aanpassing van de index wat een verschil zou maken van 62€ op jaarbasis wat dan zogezegd teveel zou aangerekend zijn, pas nu wordt deze opm. gemaakt
Oké =>correct is correct, ik had dan ook geen enkel probleem als ze zelf niet zoveel hadden gediscussieerd en het niet zelf hadden berekend.
Ene… hier gaat het om hun loon ook correct bijbrachten, 600€/md uit de baan moet in de doofpot ?? Nochtans duidelijk te zien op de belastingspapieren! Niets aan te doen?

Dus wat nu ? heeft de instellen van deze VORDERING* schorsende kracht ?
Of heeft dit verzet tot gevolg dat zijn loon verder wordt ingehouden door de werkgever maar hij het geld pas uit handen mag geven na een beslissing van de beslagrechter. Of op wie zijn rekening komt dit ? Wat dan met het lopende onderhoudsgeld?

Doordat het om meerdere duizend € gaat kan de som niet ineens ingevorderd zijn, en kan er onmogelijk al teveel zijn ontvangen

Zelfs indien teveel zou betaald zijn Moest dan niet eerst gevraagd worden om terugbetaling en pas bij weigering…?

Dagvaarding in verzet is dus aangetekend => en dus weer een hoop dure procedures bij voor ons? Terecht? Wat zijnde eventuele gevolgen hiervan?

En Alles bediscussiëren bij notaris is volgens mij geen oplossing, want uit zijn eigen zal hij niet betalen, en na vereffening is er dan opnieuw hetzelfde probleem. Dus ontvangstmachtiging in orde is hier toch wel belangrijk ! Of niet?

Graag goede raad

Met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 27 sep 2009 10:02

‘Dan nog een week later betaald zijn vriendin de som van de 4 maanden.(ik heb dadelijk mijn raadsman op de hoogte gesteld)‘

Onderzoek of uw raadsman bij de gerechtsdeurwaarder die som in mindering heeft gebracht van de som die hij hem opdroeg in beslag te nemen.

“Art.1543...is de derde-beslagene...ertoe gehouden...afgifte te doen in handen van de gerechtsdeurwaarder,van het bedrag van het beslag...In geval van verzet van de beslagen schuldenaar,neemt de verplichting van de derde-beslagene een aanvang,op de dag waarop de beslissing op het verzet hem is betekend...“(Gerechtelijk Wetboek)

‘De beslagrechter,geadieerd om kennis te nemen van de middelen tot tenuitvoerlegging op de goederen van de schuldenaar,mag geen uitspraak doen over de rechten van de partijen waarover reeds is beslist in de titel op grond waarvan het betwist uitvoerend beslag is gelegd‘[Cass. ARC950106N,11 mei 1998(R.S.Z. t. K.R.C.Harelbeke),onuitg.,TRD&I 1998-09,28].

“Art.1494.Geen uitvoerend beslag op roerend of onroerend goed mag worden gelegd dan krachtens een uitvoerbare titel en wegens vaststaande en zekere zaken. Wanneer voornoemd beslag echter gelegd wordt om de betaling te verkrijgen van vervallen termijnen van een schuldvordering betreffende periodieke inkomsten, kan het ook plaatsvinden om de betaling te verkrijgen van de nog te vervallen termijnen, naarmate die vervallen.”(Gerechtelijk Wetboek).

Onderzoek of dit laatste hier het geval is en zo niet vorder dit.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

rulina
Topic Starter

#3 , 27 sep 2009 22:55

Onderzoek of uw raadsman bij de gerechtsdeurwaarder die som in mindering heeft gebracht van de som die hij hem opdroeg in beslag te nemen.
Nee dus! omdat het bedrag duidelijk betaald werd na beslag.
en
zijn raadsman heeft mijn raadsman op geen enkele wijze op de hoogte gesteld dat een bepaalde som voldaan werd
Opzet zodat er verzet kon worden aangetekend ? waarmee uitstel van betaling!
en weer procedures bij

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”