Start huurovereenkomst corona clausule

MVerhoeven
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Start huurovereenkomst corona clausule

#1 , 19 mei 2020 09:20

Beste,

Ik wens een huurovereenkomst op de stellen voor mijn huurwoning. Ik heb een basishuurovereenkomst maar ik zou graag een clausule toevoegen ivm COVID19. Mijn toekomstige huurders komen van Londen en zijn volledig op de hoogte van deze rare coronatijden en willen graag begin juni intrekken in mijn huurwoning in België.

Kan ik een clausule toevoegen om nogmaals te benadrukken dat ze op de hoogte zijn van de COVID19 situatie en desondanks een eventueel reisverbod de huur wensen te starten en daarbij hun huurwaarborg en huur zullen betalen? En hoe formuleer ik dergelijke clausule het best? ( Zodat ze covid19 niet als overmacht inroepen, wat ze reeds bevestigde maar ik toch liever op papier zet)

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus

#2 , 19 mei 2020 10:37

Overmacht is een plotse, onverwachte gebeurtenis. Wie vandaag een verbintenis aangaat, kan onmogelijk de nog volop woedende pandemie inroepen als overmacht. Ik zie niet in hoe een extra clausule u bijkomende garanties kan geven.

Is de best mogelijk garantie niet gewoon dat ze zo snel mogelijk de huurwaarborg en de eerste maand huur betalen?
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2020 10:55

En een verzekering voorleggen??

Trouwens met de nodige vrijstelling zowel van UK als van BE (bevraag u in de gemeente) kan dat volgens mij perfect.

Reclame

Terug naar “Huren”