isolatie

kyky11
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

isolatie

#1 , 27 apr 2020 16:45

Mijn buur vroeg mij toelating om crepi op gemeenschappelijke muur in crepi te zetten.. mijn gedacht het ging om waterdichtte verf ..dit hebben ze gedaan terwijl we niet thuis waren ...nu zien we dat ze crepi met isolatie gezet hebben dus 10 cm op onze muur terras 10 cm smaller niet tot op de terrastegels maar 15 hoger zijn ze inwaarts gegaan ... langs terras staat trap naar onze koer nog steeds gelijke gezamelijke muur wij hebben tot een hoogte een siersteen tegen die muur ..tot daar hebben ze nu ook isolatie geplaatst ..maw muur staat nu gelijk recht siersteen werd meegeverfd ...nu zegt ze dat ze onderaan vocht heeft en ze moeten terugkomen om onderaan verder in crepi te zetten mijn trap staat tegen die muur er is geen spatie ..en zegt ze het recht heeft om mijn voorzet sierteen af te kappen om crepi te plaatsen ...nu beweerde zij dat dit geen gemeenschappemijke muren zijn ..heel oude huizen en dat zij geen toelating nodig heeft en het recht heeft om dit allemaal te doen ...graag even advies dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 27 apr 2020 17:15

Iedereen weet toch dat Crepie geen verf is maar een bepleistering. En dat die gewoonlijk op isolatie wordt gezet.

kyky11
Topic Starter

#3 , 27 apr 2020 17:36

wel nu wil ze ook gewoon crepi plaatsen die waterdicht zou zijn zonder isolatie ..heb bij iemand ook iets in deze aard gezien soit ...over dit stuk maak ik niet echt probleem het is netjes maar het stuk op onze koer aangrenzend aan onze keuek wil ze isolatie nog even tegen gaan plaatsen of onze siersten afkappen daar gaat in feite over

Reclame

Sirkii

#4 , 27 apr 2020 17:52

Uw buur heeft GEEN recht om isolatie op jouw eigendom aan te brengen tenzij je hieervoor toelating gaf (wat ik niet zou geven). Enkel voorgevel kan omdat de meeste steden toelating geven voor die plaatsinname op openbaar domein. Als je t scherp wil spelen kan je de verwijdering van de geplaatste isolatie vorderen en de herstelling in originele staat.

Isoleren moet de buur aan zijn kant doen.

kyky11
Topic Starter

#5 , 27 apr 2020 18:16

voor isolatie waar niet over gepraat was maar om waterdicht te schilderen tussen haakjes kreeg ze toelating wij waren dan in buitenland...dan zijn ze over onze muur gekropen om het uit te voeren dit is nu te laat en ok maar niet om onze siersteen te schilderen en nu te zeggen ze komen dit nog doen ..en zet ons voor voldongen feit en zegt is mijn muur ik woon hier 40 jaar zij pas ... en zegt ze het beter weet en vader gerechtsdeskundige is in bouwsector ...voel dit eigenlijk als manipulatie en soort dreigement ...wil geen ruzie maar nu moet het ophouden had beter nooit toegegeven laat het een les wezen ...

bosprocureur

#6 , 27 apr 2020 18:20

Vader gerechtsdeskundige..... Et alors? Geeft dat haar meer rechten?

kyky11
Topic Starter

#7 , 27 apr 2020 18:33

Idd ... ik citeer maar hoor .... maakt mij wel kwaad ...

kyky11
Topic Starter

#8 , 27 apr 2020 18:54

Iedereen weet toch dat Crepie geen verf is maar een bepleistering. En dat die gewoonlijk op isolatie wordt gezet.

er bestaat crepi met kunsthars ook en hoeft niet altijd met isolatie gebruikt te worden (crepi gevel met kunstharspleister is mogelijk (zonder isolatie)

Franciscus

#9 , 27 apr 2020 19:17

Haar vader is 'deskundige' een gerechtsdeskundige is men maar als men voor één zaak door de rechtbank wordt aangesteld.
Zeker een argument dat kan aangehaald worden mocht de zaak ooit bij de vrederechter komen. Dat is nu net iets wat geen enkele rechter wil, dat iemand zich uitgeeft voor ' gerechtsdeskundige'...zonder te zijn aangesteld.

Franciscus

#10 , 27 apr 2020 19:20

Staat uw toestemming op papier door beide getekend?
Afbraak mogelijk niet schadevergoeding mogelijk wel voor vrederechter.
Over uw muur klimmen zonder toestemming is niet gelijk met gebruik maken van ladderrecht.
Arrogante dame met een aangetekend schrijven in gebreke stellen .... ga eens langs een www.caw.be ook daarin kunnen die mogelijk helpen.

Ook via uw verzekering brand en familiale met rechtsbijstand kan u werken ..indien dus rechtsbijstand die gewoon hun werk laten doen waarvoor u betaald. Maak al wel foto's van alles wat er tot op heden gebeurd is.

Camera installeren die uw muur en tuin in beeld neemt zodat geen onverwacht bezoek via tuinmuur...kan handig zijn en is niet verboden.

kyky11
Topic Starter

#11 , 27 apr 2020 20:15

Ik las als het een hangende isolatie is ze het recht zouden hebben of dit juist is weet ik niet want de isolatie en crepi hebben ze 10 cm van de terras tegels opengelaten .. dit is een venijnig achterpoortje ..maar daar geen probleem mee... maar ze pakt mijn hele arm en dit gaat niet ...das erover

Sirkii

#12 , 30 apr 2020 18:01

Nogmaals: buur mag geen inname doen op uw eigendom; ook niet voor isolatie. AS sturen om de isolatie te laten verwijderen en vervolgens vrederechter Als ze t niet doet : deze arrogantie zou ik niet dulden.

Of gewoon zelf verwijderen: op uw kant doe je nog altijd wat je wil. Maar dan zit je natuurlijk met stortkosten....

Franciscus

#13 , 30 apr 2020 23:00

En dat alles zoals reeds geschreven best doen via rechtsbijstandsverzekering- brand en of familiale of exclusieve rechtsbijstandsverzekering.
dan zal uw advocaat wel de brief schrijven en hebben eventueel deskundige ( van beide partijen) de nodige foto's gemaakt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”