Beste,
ik lees heel veel zaken over erfdienstbaarheid en lijkt mij allemaal heel duidelijk maar toch lijkt dit problemen te scheppen bij mij thuis.
Het zit zo dat wij in 2010 een huis gekocht hebben waar een nieuwe erfdienstbaarheid op gevestigd is omdat het voor de verkoop 1 eigendom was.
In de akte staat de erfdienstbaarheid vermeld maar niet in afmetingen. Bij de akte zit een opmetingsplan waar er niet specifiek wordt verwezen naar de erfdienstbaarheid maar zijn wel enkele punten aangeduid die volgens een landmeter niks anders dan nut kunnen hebben de erfdienstbaarheid aan te duiden.
Er staat bij de opmetingsplan echter alleen op dat het de opmeting is van de totale eigendom.
Vroeger stond er een haag maar deze is na sanering vervangen door een omheining. Wij deden voor het plaatsen hiervan navraag bij de notaris en stedenbouw en die gaven het advies van 3m omdat het enkel voor een lichte vrachtwagen en personenwagen is.
Wij hebben om problemen te willen vermijden de oprit voorzien van 3.04m over de gehele lengte.
De buurman maakt hier echter problemen van omdat hij er naar eigen zeggen moeilijk over kan met zijn bestelwagen. Ik reed er dagelijks achteruit op met een bestelwagen en ondervond geen problemen.
Wie zou mij hier wat meer bij kunnen ondersteunen of heeft ervaring hiermee. Wat is de wettelijke afmeting voor een erfdienstbaarheid?
mvg
De naam verwijderd - JurecaBE - moderator