Bouwfouten na oplevering

Pberger1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bouwfouten na oplevering

#1 , 16 apr 2020 13:10

Hallo, onze nieuwbouw is definitief opgeleverd sinds 27/1/20. Maar nu merken we dat onze oprit eigenlijk niet goed is aangelegd, deze ligt boven de waterkering en bedekt de stootvoegen. We hebben zelf opzoekingswerk gedaan en dit zou vochtproblemen kunnen veroorzaken. We gaan dit sowieso aankaarten bij de aannemer, maar feit dat de oplevering heeft plaatsgevonden, speelt niet in ons voordeel denk ik? Wat zijn mijn rechten hier, wie is hiervoor verantwoordelijk? Dank u. Mvg, Pieter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 16 apr 2020 14:54

Waar zit uw architect in dit verhaal ?

lukasi

#3 , 16 apr 2020 19:30

Dit is niet zo simpel. Je moet sowieso met een gewone wagen in je garage kunnen. Als deze garage naast de woning is geplaats en dan nog enkele meters dieper dan de voorgevel dan zal de helling om binnen te geraken in die zijgevel deels de openstaande stootvoegen afdekken. Maar dit wordt dan opgelost door een tweede hogere waterkering te plaatsen en/of een verticale drainmat te plaatsen tegen de zijgevel.
Misschien best foto of plan van de situatie uploaden of vraag stellen op bouwinfo... daar is het meer bouwgericht.

Reclame

Pberger1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2020 20:04

Hey thanks, ik zal ook posten op bouwinfo. Het betreft een sleutel op de deur woning, dus de architect zit daar, wat het er niet beter op maakt natuurlijk. Foto's kunnen jullie hier vinden: https://photos.app.goo.gl/cEjB2rCpqhtgJYRz7

Wat betreft toegang tot garage, daar konden ze in mijn ogen mss gewoon het hoger leggen ter hoogte van de garage, maar niet aan die zijgevel. Enfin ik ben een totale leek op dat vlak, maar dit lijkt me dan precies niet gedaan volgens de regels van de kunst. Maar mijn grootste zorg is dat we dit nu pas opmerken en we mss geen verhaal gaan hebben, tenzij we met opstijgend vocht zouden zitten, maar dan is het kwaad al geschied natuurlijk...

Terug naar “Kopen”