Huurcontract opzeggen

Mobou
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurcontract opzeggen

#1 , 06 apr 2020 23:49

Hello allemaal, ik heb een vraag. Ik woon in een appartement sinds 2018 april, op 31 maart was het officieel 2 jaren dat ik hier woon. Ik heb een contract getekend van korte duur 2 jaar geleden dus die contract was een jaar contract en daarna word het stilzwijgend verlengd. Ik heb ergens gelezen als ik wil contract stop zetten dan moet ik de eigenaar van het appartement 3 maanden op voorhand verwittigen dat ik een ga verhuizen + een opzegvergoeding van een halfmaand huur... klopt dat eigenlijk wel of niet? Aangezien ik nu aan het 3de jaar gaande ik hier woon... kan iemand meer uitleg over geven aub.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 07 apr 2020 06:47

Klopt niet helemaal.

Voor contracten die getekend werden vanaf 1 januari 2019 geeft u de juiste werkwijze.

Uw contract dateert van vroeger, en valt nog onder de "oude "regeling" . Het belangrijkste verschil voor u is dat u bij opzeg die eindigt in de loop van het derde jaar, één maand huur betaalt als opzegvergoeding.

Reclame

Terug naar “Huren”