#19 , 05 apr 2020 11:41
Beste Thomas, Ik had jullie bedankt voor jullie reactie, en wilde deze hoofdstuk afronden, heb van sommige van jullie wel interessante voorstellen gekregen, wel je lijkt niet te snappen in welke situatie we wel bevinden.
We huren een kot waar wc niet goed functioneert, de enige mogelijkheid om naar toilet te gaan is in eigen prive-kot, reeds doorgegeven aan jullie. Deze lek is al een maand doorgegeven aan de verhuurders en het is niet de eerste keer dat we in zo een situatie zitten. Vorige keer zat onze zoon 1.5 maand zonder water (ook niet kunnen douchen daar, nog naar de WC gaan). Vorige keer kon hij zich 'redden' door naar toilet op Univ te gaan, of in cafe's, wel is het nu niet het geval. Douchen kon hij toen thuis. Voor deze tweede lek zijn we al 1 maand onderweg, zonder enige aanstalten om deze op te lossen. Het zou ook niet goed gaan, gezien de loodgieters voor zo een klein werkje niet willen komen. Zeker niet in deze Corona Tijden. Ik hoor de verhuurders denken dat dit niet hun probleem is. Raar dat ik zo expliciet moet uitleggen opdat sommige van jullie deze situatie goed begrijpen. De verhuurders hebben zich tot nu toe nooit verplicht gevoeld om ons te helpen. Allen toen we dreigde de huur niet te betalen tot de (eerste) lek opgelost is, zijn ze in gang geschoten. Pijnlijk, vinden we. We zijn nu verplicht thuis te zitten, allen noodzakelijke/existentiële verplaatsing is toegestaan, zoals jullie zouden weten. Kan een van jullie mij zeggen waarom mijn zoon de wet zouden overtreden (door zich nu naar het kot te begeven, op 16m² te leven met kleren voor 1-2-3 ...of meer maanden, moest hij niet gepakt worden onderweg door de politie) om daar ook niet de basis behoeften te kunnen normaal doen? Meeste studenten huren een kot vooral om de verplaatsing huis/univ niet dagelijks te hoeven. De Universitetiten hebben hun huurcontracten stopgezet. Bibliotheken zijn gesloten. WC is niet mogelijk ook niet in een cafe of restaurant. Wat zouden jullie jullie zoon adviseren? PS. Jullie privé situatie en wat een andere doet of niet doet, is nu echt niet van belang, dus ook niet wat je kleinzoon doet, Thomas. Het gaat hier over dit specifiek geval. Bedankt om dit te lezen.