Werk weigeren

BediendeIsKing
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Werk weigeren

#1 , 30 mar 2020 12:25

Ik ben werkzaam als magazijnmedewerker.
Wegens de huidige omstandigheden met de Coronavirus moet elke burger zoveel mogelijk thuis blijven.

Mijn werkgever heeft recent vermeld dat ik instelbaar ben en wilt mij in een andere vestiging een andere functie laten uitvoeren wat niet in mijn functiebeschrijving staat en waarvan het contract zelfs anders is. Ik heb een bediende contract en ze vragen mij om te werken in functie van een arbeider.

Heeft mijn werkgever het recht om mij een ontslag om dringende reden te geven indien ik weiger te werken?

Aangezien er meer fysiek werk in betrokken is, kunnen we niet spreken over een redelijke opdracht. Natuurlijk til ik ook het een en het andere op in het magazijn. Maar daarnaast ben ik vooral bezig met de voorraad en het optimaliseren daarvan. De functie die mij gevraagd word is effectief van 's morgens vroeg tot 's avonds laat constant goederen opheffen en deze ook gaan bezorgen.

Welke stappen kan ik ondernemen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 31 mar 2020 12:28

Je bediendencontract blijft onveranderd. Daar mogen ze niet aan morrelen. Als je de tijdelijke job fysiek aankan lijkt het mij in deze Coronatijden evident dat je flexibel bent. Als je die tijdelijke job fysiek niet aankan zal je met een doktersattest op de proppen moeten komen. Weigeren zou wel eens de kortste weg naar uw C4 kunnen zijn ...

de reden

#3 , 31 mar 2020 17:49

Weigeren zou wel eens de kortste weg naar uw C4 kunnen zijn ...
bijkomend probleem is dan, zelfs al is de weigering gerechtvaardigd, kan de rva dit aanzien als werkloos afhankelijk van je wil
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie

#4 , 31 mar 2020 18:11

Er is nu wel een speciale situatie wegens de crisis als het ooit voor de rechtbank komt zal de rechter het ook begrijpen dat het een moeilijke periode is, ik ken nu een vrouw die een restaurant uitbaat met haar man, en die nu al 2 weken in een supermarkt werkt van wegen de finaciele toestand .nood breek alle wetten is nu zeer goed bewezen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”